Alla inlägg under januari 2009

Av Eva - 3 januari 2009 18:45

Jo då moster Lena, vi var till stan men kanan var inte där, men vi köpte en varmkorv, kramade Annakajja, köpte ett par skor för 99 kronor och så tog vi bussen hem. Vi har fått bra kall luft idag och nu skall Mia och Marcus snart köra mig till Ate. Ha så kuligt, det skall jag ha, tjingpling!

Av Eva - 3 januari 2009 12:12

Idag skall jag och de små trollungarna ta bussen in till staden för att åka i kälken utanför Din Sko, den är väldigt poppis på vintern för dem och så finns det två ruschkanor där oxå. Vi tar nog samma buss som våran storsyster när vi åker hem för hon skall klippa mig, det skall bli skönt, men det är alltid jobbigt att sitta still :o) Men tro mig det behövs verkligen!

I kväll skall jag till min kära vän som jag känt i 26 år, hon är den som alltid är glad och positiv, jag har aldrig sett henne arg och det är faktist sant, hon verkar ha en lösning på allt :) Det som är så skönt med henne oxå är att det kan gå länge innan vi pratar med varandra, men det känns som om vi gjorde det igår. Vi har gjort mycket roliga och tokiga saker tillsammans och jag hoppas att det kommer att bli fler. Min vän Ate.

Nej nu är det bäst att jag gör mig klar för det kan ta en tid att få tre viljor klara efteråt, även om de verkligen vill åka in till kälken i stan.

Av Eva - 2 januari 2009 11:41

Fredag och jag skulle ha kört med bilskolan idag, men jag fick ett sms om vi kunde flytta den till måndag kl.16.00 istället. Jag gjorde det, men det innebär att de små liven måste vara med Moa och Henrik en stund, men det går säkert bra :)

Annars idag så har vi sovit länge, det tar tid att ställa tillbaka dygnet efter en nyårsnatt, men det kan det vara värt vi hade trevligt.

Precis fått i två av tre lite frunch, Melina är svår äten på mornarna så hon får äta då hon känner att hon börjar bli hungrig istället. Visst är det mysigt med små barn, men nog är det skönt när de kan förklara vad de vill och känner :) Jag var inte ett dugg avundsjuk på de paret som hade med sig tvillingar under ett år på nyår. Men jag skulle gärna bli mormor el farmor för då är ju inte huvudansvaret  mitt utan jag får bara det bästa från de små liven :) Men vem vet om ett par år kanske jag får titulera mig Stolt mormor/farmor ;)

I morgon tänkte jag ta mig till min kompis Ate, saknar henne, men vi har så olika liv nu så vi träffas jätte sällan. Men på lördag tänkte vi nog kanske få i oss lite vin och sitta och surra om allt och ingenting, gå ut och rasta hennes hundar och in igen och dricka lite mer vin innan jag tar en prommis hem.

Hoppas att det blir så....jag känner behov av att få göra nått som bara Eva just nu och på måndag så åker pappa Ben igen och då måste jag ha hunnit få lite laddningsbar tid innan jag blir ensam igen.

Av Eva - 1 januari 2009 15:41

Nu är vi hemma efter en trevlig nyårsafton i S-byn med mycket folk. Barnen var otroligt glada och snälla med varandra :) Det blev såklart väldigt sent...precis så som det skall vara en nyårsnatt. Nu skall jag snart på ett arbetsmöte i vår lokal, väntar bara på pappa Ben :) Ha en god fortsättning allesammans! Detta år kommer att bli toppen, så känns det i min mage :)

Ovido - Quiz & Flashcards