Alla inlägg under mars 2010

Av Eva - 31 mars 2010 06:47

Vi har redan påskris, det har vi haft sen helgen...på torsdag kommer Micke och hans Moa och Olle hit, det blir trevligt, länge sedan jag fått träffa dem. Mia och Ivan kommer i Påsk och äter mat och myser med oss, det kommer att bli riktigt roligt med huset fullt i ungar, man saknar ju dem när de inte är här...Mackan har halvlovat komma, honom skall vi tjata på lite till för honom vill vi ha hit! Moa (lilla Moa) bor ju i London så hon kommer inte hem, men jag och Mackan åker ju dit om 3½ vecka! Det skall bli underbart kul!

Annars så är allt som vanligt..är på väg till mitt jobb, mitt roliga, trevliga jobb :O)

Av Eva - 28 mars 2010 14:41

Skall det aldrig sluta??!!! Jag är jätte less på snön nu! Man vet ju inte vart man skall lägga d en när man skottar....vilken tur att jag har en så god granne som kom med snöslungan idag och tog bort snövallen...sen har jag en surgubbe granne oxå som gnäller om man puttar upp snön längs vägkanten, även om den inte blir ivägen. Nåja jag struntar ju i honom och fortsätter skotta undan min snö...där var man kan sätta den, men han menar att man skall behålla den på sin tomt, knäppgöken..traktorn kommer ju och tar den när man skottar den på vägkanten.


Jag som hade börjat skotta fram grillplatsen på baksidan..kan ju bara säga att jag gett upp nu, den får tina fram   


Nu skall jag iväg och skicka ett brev till min äldsta son, ta en sväng förbi Sbyn för att prata med min mellanson och planera när vi skall åka och göra passet. Om 4 veckor är vi ju i London och strosar på gator och torg, myser med Moppan och äter gott, hoppas jag   

Av Eva - 17 mars 2010 20:07

Datorn har varit full i virus och det har hänt tråkigheter som man inte kan sluta tänka på.

Vad är meningen med att min systers barn inte fick ha kvar sin goa, snälla, roliga pappa ?? Jag hittar ingen mening med detta hemska!

Livet känns orättvist .... jag hittar inte ord för detta...

Mina tankar är ständigt hos barnen, hans föräldrar och hans livskamrat A.

Tusen miljoner varma tankar, styrke kramar till er....



Av Eva - 5 mars 2010 13:42

Längtar efter mitt lilla barnbarn Ivan, skulle behöva krama honom och känna doften av honom...han ger hopp om livet , den lille skatten!  

Av Eva - 4 mars 2010 22:04

Ett datum som för oss kommer att förknippas med sorg och saknad...mina tankar är hos min systers barn..vila i frid Bosse..

Av Eva - 3 mars 2010 12:55

Mina tankar är hos de mina som just nu går igenom en tuff tid....jag önskar man hade makten att förändra saker och ting...

Av Eva - 2 mars 2010 11:26

Lilltösen har feber är förkyld med en hemsk hosta....så vi är hemma idag, det är typsikt, pappa Ben har varit hemma i över två månader då är de friska, men när jag blir ensam här hemma då blir de sjuk så jag måste vara hemma från jobbet , nå väl det är inte så mycket att göra åt....


Har varit ute och skottat lite, det behövdes det finns inget slut på detta snöande..


Nu sitter de små trollen och ser på tv, de två friska hulliganerna har ätit lunch, men lillsaga har ingen matlust..


Så inte får vi träffa lill Ivan nått nu när vi har huset fullt i basilusker..våran lille Pluttedutt som Saga säger, vilken tur att han kom så vi har nått underbart att glädja oss åt nu.

Kan knappt fatta att jag verkligen är mormor till detta underverk, han är så väldigt fin lillemannen våran.

Ovido - Quiz & Flashcards