Alla inlägg under maj 2010

Av Eva - 17 maj 2010 21:36

jag har haft långledigt i 4 dagar, det var jätte skönt och en bonus var det helt otroligt vackra vädret   Det har hänt en hel del oxå, Micke, Moa och Olle kom på onsdag kväll, det är alltid mysigt att ha dem runt omkring sig.

Vi har varit ute mycket, handlat till dopet som gick av stapeln i lördags, grillat, grillat och grillat   

På fredag hände nått tråkigt, Melina blev biten av en hund så hon och jag satt på akuten en stund, hon blev sydd och tejpad och fick penniciln. Nu bara hoppas på att hon blir bra!

Vi har fått träffa världens bästa mormor och morfar (min mor och far) och många andra helt underbara människor i samband med Ivans dop.

Nathalie (Åsa flicka) kom och sov här en natt och det uppskattades av både barn och mamman i huset    för hon roade ju de tre små grisarna alldeles ypperligt.

Nu planers det bara för hur det skall bli här hos oss, inne i huset och utanför...innanför är inte klart, men utanfört vet vi hur det skall vara även om det heller inte är klart än....

Saga har fått en lekstuga av sin mormor och morfar, så den anländer säkert under sommaren, just nu finns den i Jukkasjärvi.

Vi har mycket att stå i, men det skall bli skönt när det börjar hända lite mer...


Bilder från dopet kommer....så småningom :O)

Av Eva - 9 maj 2010 18:45

Underbart ute, hållit på utomhus, det är ganska mycket att ta rätt på som de som bodde här före oss lämnat. man skulle kunna tro att "Albert och Herbert" bott här, haha....nåja det blir bättre, men det tar lite tid, för man måste förts få undan innan man kan göra så som man själv vill ha.

Jag vet precis hur jag vill ha, skall sätta mig ner och göra en liten skiss...

I helgen har jag även umgåtts med min kompis "jättejättedoraAnnakajjan" vi har snurrat runt och haft trevligt lördag kväll och natt :O)

Veckan som kommer är bara tre dagar sen är jag ledig, det blir skönt, det är ju lite att göra för lille Ivan skall döpas på lördag. Lille prinsen vår...som redan blir 5 månader, charmig som aldrig förr, ett leende som skulle smnälta glaciärer.

Nej dags att jaga in trollen i duschen...sen kalla på han Johan BLund :O)

Av Eva - 7 maj 2010 21:30

Känner en sådan otrolig längtan efter en varm sommarkväll med mina underbara ungar, deras respektive, ett gulligt barnbarn, mina syskonbarn, mina syskon..mina föräldrar vore inte dumt det heller. En liten släktträff helt enkelt..är det för att man börjar bli gammal som man vill samla all hos sig? Har ju haft den önskan att ha en träff varje år då alla är samlade, önskan har funnits länge nu..det är inte en lätt uppgift, våra barn är ju vuxna de har sitt och det skall vara tur att alla är lediga samtidigt. Och att alla vill samma som jag....men visst vore det minnen för livet   man behöver inte så mycket annat...min systerdotter har så rätt, man skall vara rädd om sina nära och kära det är det viktigaste här i livet om man sen har annat man önskar sig så är de en bonus.

Av Eva - 5 maj 2010 17:31

Dagarna är som vanligt igen, London känns långt borta...saknar min Moa! Det är precis en vecka sedan som jag lämnade henne på perongen på Victoria station, gråtandes....men hon är på rätt ställe, hon hör hemma där, har svårt att se henne bo här i Sävast med oss   Längtar tills hon kommer hem på besök iaf..

När vi var där kändes det inte som om vi var så långt hemifrån som vi verkligen var, fortfarande samma himmel, samma sol, samma stjärnor...Men om man kunde åka till en annan galax så jag lovar då skulle hon säkert vara på väg.

När hon kommer hem i sommar hoppas jag att det är under min semester.. hoppas på bra väder, sena sommarkvällar i midnattsolen, prat och skratt..

Jag önskar då att alla är hemma nån kväll samtidigt iaf..mina troll.


Nu är det jobba, äta, sova...inte mycket annat :O) Man ser småttingarna endast ett par tre timmar per em. Njuter av mina helger då jag är helledig numera, men visst kan jag sakna mina långledigheter som jag hade när jag jobbade natt, 9 dagars ledighet. Egentligen så är det här bättre med dagtidsjobb, men jag hade tänklt vänta ett tag till. men jag mår bättre nu, min mage mår bättre och det är skönt att sova hemma med trollungarna varje natt.

Men snart är det sommar, semester, sol, bad och lata dagar...


Hoppas på att Mia och Marcus kommer och stannar nån kväll, vi kan mysa dricka ett glas vin el två, kanske inte Mia då men jag och Marcus   

kanske kommer Micke och hans Moa hem nått, om inte de oxå åker till London, för åker de två dit på besök finns nog risken att de inte kommer tbk.


Tjingeling...dags att duka bordet...


Av Eva - 1 maj 2010 19:26

     Vi kom oss till London, trots askmolnet   Vi har bott hos Moa och hennes "lilla familj" i East Putney. De bodde trångt men vi fick komma ändå, helt underbara unga människor som bjöd på sig själva och sitt hem.

Vi har sett London från en turistbuss, Harrods den fantastiska affären med hur mycket snordyrt som helst, Big Ben, Buckingham palace, Maddam tussade, helt fantastiskt, Camden street som blev en favvo med sin market och den asiatiska delen och mycket mer. Jag är jätte nöjd och det verkar Mackan och Sussi oxå vara..

Jag har fått krama på min Moa många gånger och jag saknar henne enormt!

Men nu när jag sett hennes nya hem, hennes nya stad så förstår jag att hon hör hemma där. Det passar henne perfekt!

När vi lyfte i mörkret från London så flög vi över hela staden som lyste helt underbart under oss och då visste jag bara att "I´ll be back!"

Ovido - Quiz & Flashcards