Direktlänk till inlägg 17 maj 2010

Helgen som varit och farit

Av Eva - 17 maj 2010 21:36

jag har haft långledigt i 4 dagar, det var jätte skönt och en bonus var det helt otroligt vackra vädret   Det har hänt en hel del oxå, Micke, Moa och Olle kom på onsdag kväll, det är alltid mysigt att ha dem runt omkring sig.

Vi har varit ute mycket, handlat till dopet som gick av stapeln i lördags, grillat, grillat och grillat   

På fredag hände nått tråkigt, Melina blev biten av en hund så hon och jag satt på akuten en stund, hon blev sydd och tejpad och fick penniciln. Nu bara hoppas på att hon blir bra!

Vi har fått träffa världens bästa mormor och morfar (min mor och far) och många andra helt underbara människor i samband med Ivans dop.

Nathalie (Åsa flicka) kom och sov här en natt och det uppskattades av både barn och mamman i huset    för hon roade ju de tre små grisarna alldeles ypperligt.

Nu planers det bara för hur det skall bli här hos oss, inne i huset och utanför...innanför är inte klart, men utanfört vet vi hur det skall vara även om det heller inte är klart än....

Saga har fått en lekstuga av sin mormor och morfar, så den anländer säkert under sommaren, just nu finns den i Jukkasjärvi.

Vi har mycket att stå i, men det skall bli skönt när det börjar hända lite mer...


Bilder från dopet kommer....så småningom :O)

 
 
Ingen bild

chatrine_stenberg@hotmail.com

18 maj 2010 00:46

Hej Eva. Jag brukar titta in ibland här på bloggen :) det börjar att vara ett år sedan jag hittade igen den nu :) Jag skulle behöva komma i kontakt med Anna-Karin och hur var det nu, den stora Annakajja om jag kommer ihåg rätt :D Hon blev bjuden till en fest för en tid sedan, men kunde inte komma på den. Nu går den i repris :D Kan du hjälpa mej att få tag på henne.
/Cathrine från Älvsbyn

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 4 december 2012 19:18

Funderar starkt på att börja blogga igen....mest för att slippa alla snillen som spekulerar. Det händer mycket nu, även om en del saker inte verkar hända nått med...känner sån frustration, är arg och besviken på mycket. Men även glad åt andra sak...

Av Eva - 8 januari 2012 17:56

Ja då var det dags att även för Johanssons ungaskara att få göra  bort detta elände, Saga prinsessan först ut...hon är en riktigt söt prickikorv . Hon är pigg och leker, trots feber och det kliar inte än så mycket .... De andra två skrutthögarna ka...

Av Eva - 2 januari 2012 14:37

Ett nytt år, nya möjligheter, nya utmaningar, nya människor att möta   Såg i ett tidigare inlägg att jag skrev att jag mött en ny kärlek..det var iofs länge sedan och gick över lika fort som den startade...  Sommaren gick över i höst, lämnade ett...

Av Eva - 28 maj 2011 09:32

Idag är ingen vanlig dag...för idag är det vara med Ivan dag för mig och bus mostrana. Det skall bli otroligt mysigt, han är ju så underbar vår lille prins och det är ju inte mycket man fått låna honom   men han börjar bli stor nu så det kanske komme...

Av Eva - 21 maj 2011 09:41

Jag har verkligen blivit dålig på det här...har påbörjat flera inlägg men det blir aldrig avslutade   Har haft en vår med många händelser....upp och ner gångar som för många andra:) Mitt älskade barnbarn växer så det knakar och han är helt underb...

Ovido - Quiz & Flashcards