Alla inlägg under juni 2010

Av Eva - 12 juni 2010 23:54

Jag blir inte bättre på att blogga   

Hur som helst så har vi varit till våran Moa nr2 på hennes student i umeå, haft roliga och trevliga dagar. Barnen har fått vara med sin busige och snälle storebror, tivoli, spelhall, picknick, camping, trambilar, träffat hästar som bor hos moas föräldrar, varit på studentfest i Lemmersjö (vet inte om det stavas så ) Vi kom hem i natt 02.40 parkerade vi på uppfarten och åter igen blev jag glad över att jag bor var jag bor. Jag behövde inte bära upp barnen för flera trappor, all packning för att sen gå och parkera bilen långt borta och gå hem.

Jag trivs jätte bra här, detta är mitt hem, min borg!

Håller på att planera hur jag skall göra på min jättebalkong, tänkte att det skulle bli min bohemska mysveranda, med kuddar, ljus....lite blommor...vi får se hur det blir i slutändan...

Tänkte den skulle vara klar till midsommar så vi kan sitta där och bara njuta.

Hade en önskan om att Micke och Moa2 skulle komma hit då, men Moa jobbar så det blir nog inte så...nåja de kommer säkert senare i sommar.

Abbe har fått deras loftsäng, den är 140cm bred så jag tror han sover gott där nu, den blir perfekt i hans rum, tack igen Micke och Moa!

På måndag skall Melin avara med mig på jobbet, det skall bli roligt! Hennes fritids är stängt så hon får hänga med oss, vi är ett jätte härligt gäng, kunder som personal. Jag trivs kanon!

Av Eva - 1 juni 2010 18:25

Det är som det är, tror att det är fb fel   måste ju skylla på nått när jag bloggar så sällan numera.

Men visst händer detr saker här i livet...det är inte så att det blivit händelselöst.

mackan lyckades ju få hälsenan avskuren av ett dricksglas då han envisades med att kliva med hälen i det som han ställt nedanför sängen   så han skuttar omkring på kryckor numera och får göra det flera veckor till...han har fått sova med sin pappa hos doktorn och har nu de sista veckorna till sommarlovet taxi till och från skolan.

men det är ju trist så här inför sommaren....

I fredags så var jag med jobbet på kickoff på westernfarm, det var jätte roligt! Det stället måste vi besöka i sommar, jag och trollungarna och kanske halta Lotta då om han vill   

Det är "bara" drygt 4 veckor till semester och då skall här njutas av ledighet, förhoppninsvis blir vi serverad mycket sol och bad :O)

Ovido - Quiz & Flashcards