Alla inlägg under januari 2012

Av Eva - 8 januari 2012 17:56

Ja då var det dags att även för Johanssons ungaskara att få göra  bort detta elände, Saga prinsessan först ut...hon är en riktigt söt prickikorv . Hon är pigg och leker, trots feber och det kliar inte än så mycket ....

De andra två skrutthögarna kan ju väntas få inom en så där 10 dagar..mest synd är det om Saga eftersom hon kommer att vara sjuk på sin 6års dag den 14e. Men hon får ha ett kalas sen för sina kompisar...när vi inte har vattkopper längre  :)

Jag som har börjat på mitt nya jobb kände bara suck...jag har inte tid, men pappan tar vab på Saga så skönt! Jag vill verkligen vara med från början och det är massor att göra, ställa ordning osv.... 

Sen skingrar det ju tankarna på annat tokigt som händer runt kring en...och så kommer man nog vara trött när man kommer hem så det är lättare att somna  

Tidiga kvällar och tidiga mornar väntar en i 3 veckor till, men sen får även vi lite "sovmorgon" jag kommer att börja 7 eller 8 eller 8.30 på mornarna och det är välkommet och kommer bara vara på Nya Gränderna. Lite mindre stressigt blir det ju....   

Av Eva - 2 januari 2012 14:37

Ett nytt år, nya möjligheter, nya utmaningar, nya människor att möta  

Såg i ett tidigare inlägg att jag skrev att jag mött en ny kärlek..det var iofs länge sedan och gick över lika fort som den startade... 

Sommaren gick över i höst, lämnade ett brölopp och ett mysigt möte bakom sig  

Hösten kom och prins Ivan sov med sin mormor för första gången, mysigt värre  

Hösten, jobb, sjuka barn och en resa till England med mitt X kex, mysiga dagar med Moa och Daniel och under tiden var mormor med buset här hemma. De hade skött sig, så  bra !

Julen och Nyår i familj och vänners sällskap!

Och nu är det 2012....Nytt jobb skall bli roligt, men jag kommer att sakna alla härliga människor på Långmyran   

Lita annat på den mer privata fronten ligger framför, men många beslut är fattade så jag hoppas att allt löser sig.

Äldsat befinner sig i Thailand iaf till mars månad...saknar honom massor.

Moa kommer nog hem en sväng i slutet på mars eftersom det väntas tillökning i släkten av två kusiner...sen är resa planerad till England med buset i maj/juni.

Mackan har fått lov att resa med Moa och stanna några dagar...

Men först nu skotta undan en del snö som kommit....

Var rädd om er där ute :) 

Ovido - Quiz & Flashcards