Alla inlägg under juli 2009

Av Eva - 31 juli 2009 19:37

Onsdag skulle jag och min vän sedan länge,länge tillbaka dricka lite vin. Det blev jag och Annakajja och jättestora Annakajja, räkor, guacomole, rostat, prat och trevligt. Ännu trevligare blev det när vi fick komma på fest hos Svant, han sjöng(med lite hjälp av oss, hehe) och spelade guitar, vi träffade trevliga människor och det var toppen mysigt! Färjan en stund, med en cykelvurpa :O) men det var tvunget annars så hade vi varit flera i en krock. Men det gick bra...kvällen slutade vi hos Svante, stackars han....

Torsdag fick trollen åka på kalaset,karuseller, sockervadd m.m vi avslutade den kvällen hos grannarna med en kall öl. Oxå trevliga människor!

I morgon bär det av till kusinerna i Kallix Nyborg, barnen skall få bli lite less på varandra, de skall bada och busa.

Så nu blir det en tidig kväll så att de orkar stiga upp tidigt och äta frukost, för jag hade tänkt stanna till i Råne och få en kopp kaffe och förhoppningsvis bli smittade med vattkopper :O)

Känns som om det är lika att få det bortgjort, kanske lite grymt men det vore skönt att ha det bakom sig.



Av Eva - 29 juli 2009 11:11

Och så skönt :O)

Det var tufft att komma igång och jobba efter semestern...men det har gått bra, även om jag längtat enormt tills det var över.

Har inte sovit som jag borde, men omständigheter här hemma har gjort det så.  Det skall bli skönt när dagis kommer igång!

Men nu är vi lediga och i morgon är det Luleåkalaset och de små skall få åka karusell. 

Själv skall jag inte gå på kvällarna denna gång, tycker att det är dyrt och det finns bara en artist som jag skulle vilja se.

Nu skall jag göra mig klar för dagen.....gå ut till mina små troll, kanske vi hittar på nått skoj.

ha en bra onsdag!


Tjing

Av Eva - 24 juli 2009 10:46

Ja du var man igång i ekkorhjulet igen :O) Inte sovit så mycket nu på morgonen, men pappa Ben kommer hem idag så jag kan vila innan jag går på jobbet oxå.

Det var en ganska tyst natt på jobbet, det är alltid skönt om den först natten när man går på är lugn. Eftersom det är den natten man är som tröttast, sen rullar det på av bara farten.

Idag på dagen vet jag inte vad vi skall hitta på....städa lite kanske, kanske hälsa på min Ate....om de inte är på g ut och segla. 

Nå väl det löser sig, Saga vill först hinna leka med Klara kompisen och det känns inte som om jag har bråttom någonstans.

Av Eva - 22 juli 2009 19:43

I morgon är det dax att börja jobba....med blandade känslor :O)

Tänker iaf försöka få min troll smittade med vattkopper, vännen Lottas barn har fått det och vi skall pröva vår chans att få det vi oxå. Det skulle vara skönt att ha det bortgjort!

Nu ligger trollen i sina sängar, de sover inte men jag hoppas att de tänker göra det snart.

Själv tänkte jag sätta mig på balkongen med ett glas vitt vin...lite räker och guacemole på rostat bröd, mums. Och njuuta av denna sista dagen.

Trevlig kväll på er där ute.....tjingeling

Av Eva - 21 juli 2009 20:34

Idag har vi spenderat tid på badet i Boden, tack storebror för fribiljetterna :O) Vi har haft jätte roligt!

Nu skall vi sova snart, de små tuggar i sig kvällsfika just i detta nu.

Men det var hur mycket folk som helst, sjukt mycket...man skulle kunna tro att det brann i Norge, hehe..

Tack Ate med sin jättefamilj för en trevlig dag !

Det är ju så att hon börjar komma i kapp mig...då skaffar hon inte fler egna utan tar hand om andras som behöver det för stunden. Hon är enormt fantastisk! Vilken kvinna!

Hon har bara en grej som hon skulle behöva jobba påoch det är snabbheten, haha...har aldrig väntat på någon som jag väntat på hene när man skall någonstans....jo förresten vänta här, det har jag ju, lever ju ihop med värsta sölkorven!....

Av Eva - 21 juli 2009 10:52

Lite bilder från vår resa söderut....


Av Eva - 20 juli 2009 09:49

Bara dagar kvar av min semester :( Men jag blir ju långledig efter min 6 nätter så det är inte så farligt, det är bara dygnsrytmen som vi inte lyckats fixa till. Melina är okej, men de andra två små...ojoj de somande inte förrän vid midnatt igår. Nu håller jag på att få dem att vakna och det är inte heller lätt. I kväll måste vi i säng itid...man blir ju själv så seg. Nåväl jag behöver ju inte ställa om tiden, skall ju jobba natt, men behöver få sova bra innan. Det är ju inte samma sak att jobba som att vara ledig natt.

Nej nu skall jag slita upp de två trollen från sina sängar!


Tjing!

Av Eva - 19 juli 2009 21:23

På fredagkväll så brassade vi ut till vännen Ate i Sävast, hade fredagsmys och drack lite vin :O) och vi satt uppe och surrade till småtimmarna, trevligt som alltid!

På lördagkväll blev vi bjuden till moster Kin och Lennart på grillat och även här ett par tre glas vin. Trevligt! Vi gick ner till stranden på Tuna där det var ett beachparty och Saga och Melina doppade sig. 

Söndag har vi ägnat till att få lite ordning här hemma...tvätten hopar sig och snart är det ju jobbardags :O) 


Ovido - Quiz & Flashcards