Alla inlägg under augusti 2009

Av Eva - 30 augusti 2009 11:57

Mycket, mycket trevlig lördagkväll hade vi i Sävast igår. Renate hade pyntat sitt äppelträd med pumlor, ljuslyktor och kristaller :O) Mycket värmeljus och marschaller i buskarna (bilder kommer) trevligt folk, surströmming till männen och räkor, paj, sallad m.m till kvinnorna, barnen fick grillspett och pommes. Barnen sprang omkring och lekte i mörkret och det var hur mysigt som helst. Kenneth satte upp en presenning över uteplatsen så vi skulle klara oss från regn och det blev jätte bra.

Melina har valt ut en liten kanin som kommer att bo i utebur hos oss när vi har flyttat :O) En liten ljusbrun och vit tjejkanin som fått namnet Amanda :O) 

Nu längtar vi jätte mycket till Sävast, detta kommer att bli en nystart för oss! Skolan blir Mårängskolan, en liten skola med ca 200 elever, dagis ser ut att bli Örtakullen, det ser oxå bra ut.

Detta är verkligen vad vi behöver nu, synd bara att det skall vara så jobbigt att flytta, så mycket saker man har i alla vrån. Men det blir en riktig rensning nu och det är skönt!

Av Eva - 27 augusti 2009 08:47

Ja idag flyger hon alltså hem min lilla tjej, det har varit skönt att ha henne hemma. Nu kommer hon hem då det är dags för oss att flytta för att hjälpa, ja om hon inte fått nått jobb då. Men det verkar lölsa sig på den fronten...men det är lite hemligstämplat ;O)

Så står det i tidningen om mitt jobb idagm jag hoppas att de högre hönsen tar tag i vad som händer nu, för jag vill verkligen vara kvar och jag kan inte identifiera mig med det som Ingela Lagerskog säger där.

Men det är klart att hon vet, hon har ju aldrig ens varit och besökt oss!

Av Eva - 25 augusti 2009 08:22

Måste bara säga att jag är glad att ni tjejer har varandra, visst var jag lite skeptisk när ni verkligen levde livet, lite rädd och orolig.

Men jag vill att ni skall veta att ni är TOPPEN hela högen och jag är glad att Moa har er!

Av Eva - 25 augusti 2009 07:16

Ja för denna nattperiod, men det har gått bra och jag har kommit igång efter min semester så nu är det roligt igen :O) Jag trivs med mitt jobb och om det blir nån form om splittring av gruppen så vill jag fortsättningsvis jobba med just det jag gör. Drömmen är att kunna jobba dagtid, inga kvällar, nätter, helger el röda dagar...det vore bäst! Men i mitt jobb så är det lite svårt...men man vet aldrig vad man gör längre fram i livet, så här med natt jobba hade jag tänkt köra tills alla tre små är inne i skolan, sen vore ett dagjobb mer än välkommet.

Nu skall jag väcka upp mina små och Mackan, han skall ju oxå till skolan..min stora kille som börjat 8an, jag hoppas att han tar vid där han slutatde i våras och då blir allt bara bäst! Jag skall peppa honom, ger ju inte upp...det vore att misslyckas.

Hänk har åkt hem till Sthlm, men Moa är kvar här några dagar med sin mamma och sina syskon så ikväll blir det tacos. 


Tjingeling

Av Eva - 24 augusti 2009 06:31

Ja då var den dagen kommen som vi längtat till länge, lilla Melina skall börja 6års. Visst vi har ju tjuvstartat med lite fritids i några veckor, men nu börjar det på riktigt!

Mackan har även han anlänt nu på morgonen, han börjar samma tid som Melina så han får åka med mig. De små skall föras till dagis...sen skall jag sova en stund, har en natt kvar denna period. 

Känner mig lite trött, men det kan ju även bero på allt tokigt som händer från vår chefs sida :O( Men fortsättning följer som sagt.....

Har ganska mycket att gör här sen, med packning och rensa och slänga, tycker att jag slänger hur mycket som helst men det syns inte nått.

Ja så hoppas jag ju att jag får lite saker tbk av en fd vän eftersom hon inte tycker att vi skall vara vänner så behöver hon ju inte ha mina saker till sitt barn. Jag har väntat i en månads tid och man kan ju undra hur länge man får vänta och hur svårt det är att packa ihop det som är mitt :O)

Själv hade jag nog gjort det väldigt snabbt....men, men...nu hoppas jag bara att jag fåt tbk det.

Av Eva - 21 augusti 2009 10:41

Min lilla Moa och hennes Hänk kom hem igår! Glädjetjuten från de tre små var obetalbara, jag hade ju inte sagt nått. Tänkte att detta skulle vara en överaskning och det blev det verkligen! När jag gick på jobbet så var de fortfarande vakna och Saga grät efter sin syster :O)

Vi åt gomat och hade lite godis och chipas för det var ju verkligen en festtillfälle :O)

Själv så jobbar jag ju nu, har 4 nätter kvar till min ledighet och då blir det att göra så mycket jag hinner i vår lägenhet, det kan hända vi blir av med den fortare och det vore ju kanon.

Själv kommer vi att bosätta oss i Sävast, det kommer att bli kanon och det känns verkligen bra! Bilder kommer längre fram ;O)

Med jobbet och den eventuella splittring av vår arbetsgrupp är den tunga saken just nu, både för just jobbet, med arbetskamraterna och kanontiderna som jag faktist har på mitt jobb.

Kan ju inte få dessa tider någon annanstans och jag blir så förbannad på de som bestämmer att det skall splittras för de kan ju omöjligt tänkt på konsekvenserna som blir även för våra familjer. Det påverkar ju även hemmalivet....nåja man får hitta på nått annat kanske...


Av Eva - 17 augusti 2009 12:28

Av Eva - 17 augusti 2009 12:27

Ovido - Quiz & Flashcards