Alla inlägg under december 2008

Av Eva - 31 december 2008 11:05

Måste bara bjuda på en bild från julafton då mina älskade föräldrar dök upp för att överaska oss. Här tillsammans med tre av mina underbara barn.

Av Eva - 31 december 2008 11:02

Denna skall vi fira hos Freddan i S-byn, det kommer att bli trevligt, mycket folk och många barn...skratt och skrik och tjiv, vi är räddade ;)

Igår så satt jag och knopade ihop en nyårsklänning till lilla Moa, hon hjälpte till med det hon kunde och så här blev resultatet. Hoppas att hon kommer att känna sig fin i den, även om det blev ett snabbjobb..

Av Eva - 30 december 2008 07:00

Tänker varje dag flera gånger på den otäcka olyckan som tog en ung flickas liv dagen före julafton. En gång så kände vi henne, då hon var ett barn. Jag tycker att det är så obehagligt och man känner verkligen hur dödliga vi är. En mamma skall inte överleva sina barn, det är inte naturligt. Jag är tacksam för att livet varit så pass snällt med oss att vi inte behövt gå igenom en sådan tragisk sorg. Jag hoppas att vi kommer att klara oss från det oxå. Hur klarar man av att leva utan något av ens barn ?? Det är ett svar jag hoppas jag aldrig behöver ta reda på.

Av Eva - 29 december 2008 13:30

Snart är det här året slut, ett nytt kommer med nya förutsättningar och en förädringens tid. Jag ser fram emot detta nya år, för mig innebär det ganska mycket iochmed att jag kommer att ha ett körkort :) Jag kommer att bli fri, kommer att kunna fara och hälsa på mina vänner lättare och oftare :) Köra Melina till ridskolan, men några gånger måste jag nog be om hjälp, men jag kommer att stressa med körkortet så att det inte blir så mycket :) Jag ser fram emot att få resa iväg ensam med min Marcus :) Och jag ser fram emot att göra lite förändringar här hemma och vet ni vad ?! Jag har invigt pappa Ben i mina planer och han var helt lugn! Han är helt med på det, det känns bra det oxå. Det kommer att bli jätte bra här! Sen har vi andra stor planer i vår och det är ju Moas student, så vi har fullt upp här och som det ser ut nu bara till det bättre :) Och bara roliga grejer...(peppar, peppar ta i trä)

Av Eva - 28 december 2008 06:38

Att promenera hem från jobbet får igång även tankarna och nu har jag en plan, hehe . Det gäller mitt hem, jag tänker ändra om här och det kommer att bli en bättre lösning. Det kan hända att han som är så illa tvungen att bidra med en  hjälpande hand inte tycker att det skall bli så himla kul :) men han går nog med på det iaf till slut ;) Eftersom det oundvukliga kommer att möta oss detta kommande år, så kan man börja med några av förändringarna ganska snart. Det oundvikliga är att Moa kommer att flytta, vara sig jag vill el inte :) En del av mig säger nej, nej inte än och en annan del säger självklart skall du ut och pröva dina vingar. Och jag håller faktist på den sista även om det kommer att vara jobbigt. Det hade varit lättare om hon valde att flytta men att stanna här i stan :) men två av mina barn kommer inte att bo i samma stad som mig, det känns ont, men är helt okej ändå.

Så mycket svammel så här på morronkvisten.

Av Eva - 27 december 2008 18:37

Det har verkligen varit lördag hela veckan nu, godis och läsk i massor...:) Nåja det är bara jul en gång per år, det är ju tur det iaf.

Nu sitter sötungarna i badet...Abbe och Saga var klara när Melina klev i badet, men hon har lyckats locka ner dem i badet igen så nu är vi på ruta ett igen ;( De skall upp och torkas och sätta nått i munnen och hoppa i säng, sen skall ju jag åter igen till mitt jobb....kanske jag smyger förbi min kompis Ate och snyltar en kopp kaffe innan jobbet....önskar henne e n god fortsättning och så. Jag tror jag skall överaska henne, känns som om jag behöver det. Sov gott, vakna torrt....och händerna på täcket Gud ser ALLT;)

Av Eva - 26 december 2008 20:16

Annandag jul, en skall på jobbet strax, har 5 nätter kvar. Det blir bra pengar i januari, för jag skall ju iväg med min mellanprins till storstaden Sthlm :) Vi skall bo på hotell, se en konsert...hårdrock, haha. Äta gott och han skall få shoppa lite kläder på roliga affärer och jag jag skall bara njuta av egen tid med min son. Jag känner att jag verkligen behöver det! Nu har vi löst det så att OM inte pappa Ben är hemma så kommer mormor hit och är standin med sällskap av Moa (Moa vet inte så mycket om det än, men snart då hon läst detta, hihi)  Men jag tror inte att hon protesterar så mycket, hon tycker nog oxå att jag och Mackan behöver varandra nu.

Nu är det mest fokus på mitt körkort och Mackans välbefinnande, lite prio ett över det.

ha det gott, nu skall jag promma på jobbet.

Ovido - Quiz & Flashcards