Alla inlägg den 16 december 2008

Av Eva - 16 december 2008 20:41

Det finns ett liv före döden.

Wolf Biermann


Ingenting här i världen är så rättvist fördelat som förståndet.

Alla tror att de fått tillräckligt.

Calvin Colidge


Tänk på vad du skulle göra om du visst att du inte kunde misslyckas.

Okänd


Det finns inga oäkta barn, bara oäkta föräldrar.

Leon Yankwich


Smickra mig och jag kanske inte tror dig.

Kritisera mig och jag kanske inte tycker om dig.

Ignorera mig och jag kanske inte förlåter dig.

Uppmuntra mig och jag kommer inte att glömma dig.

William Arthur Ward


Jag tänker inte på allt elände som varit, utan på allt det underbara som skall komma.

Anne Frank



Av Eva - 16 december 2008 08:44

De två minsta somnade igår väldigt tidigt, 18.00 var det tyst och när de somna så där tidigt så brukar de sova för natten, inga problem. Men inte igår inte, även om har var ganska tyst så vaknade bägge två och sen nattsuddade de till midnatt, nu har jag väckt upp dem och skall ge dem frukost och föra dem till dagis. Men min stora tjej var väldigt ledsen igår, hon sa att det är 4 pojkar som tvingar henne att leka "pussleken" och jag sa att om hon inte vill då skall hon säga nej, men hon säger att även om hon säger nej så säger de att hon måste annars så är hon en mes. I mina ögon är det allvarligt så när jag kommer på dagis idag så måste jag prata med personalen och jag kräver att de får stopp på detta, det här är övergrepp för mitt barn och hon skall inte behöva utsätta sig för sånt. Denna höst har hon varit känsnligare då jag skall lämna henne och hon har inte velat stanna, hon har gråtit och skall kramas jätte mycket, nu undrar jag om detta hon nu berättat kan ha något med det att göra. Mest troligt så är det ju så. Men jag har lovat henna att vi skall få dem att sluta, mamma och personalen och pojkarnas föräldrar om det behövs.

Nä...frukost till vilddjuren var det....


Återkommer

Ovido - Quiz & Flashcards