Alla inlägg under oktober 2010

Av Eva - 17 oktober 2010 21:48

Får jag när jag går igenom bilderna i datorn. Visst vill jag även ha denna mörka mysiga tid, men jag tycker sommaren gick fort...bjuder på lite sommarbilder från mitt hem i Sävast.    

Min härliga bakgård och min mysiga oas på balkongen     

Av Eva - 15 oktober 2010 21:35

 Det har ju en förmåga att göra det till slut...visst det är berg och dalar, men man tar sig alltid upp på ett el annat sätt  

Nu blir det första månaden som det kommer att falla på plats allt och det känns så skönt.

Pappa Ben har fått ett eget boende så nu kan de små vara med honom när han är hemma. denna vecka som gått har de varit med honom till idag, då har jag hämtat dem på dagis och fritids. Visst är det jobbigt att vara utan dem, men det är  välbehövligt. Kommer ju att vara mest själv....

Nu sover buset sen länge en timma tbk, mycket trötta barn   


Nu mår jag bra, känner mig lycklig, trivs med mig själv, det var väldigt länge sedan det kändes så här bra

Av Eva - 10 oktober 2010 11:04

Hösten är helt underbar med sina vackra färger , mörkret på kvällarna som lockar till tända ljus och myskvällar. Sen har man blivit less på den när snön kommer och lägger sig som ett vitt täcke överallt och man tycker att den tiden är så underbar, man får börja adventspynta och göra det ännu mysigare inomhus, tända en mysbrasa och bara må gott   

Så när julen har kommit är det den mysigaste tid man vet, för hoppningsvis med alla underbara ungar hemma..god mat, godis, nötter och glögg   

Sen vänder det, ljuset återkommer och trycker bort det mysiga mörkret för att ge oss nya energier. Då väntas en tid med att vara utomhus, grilla nån korv och mysa ner sig i nån snödriva..

Våren kommer med lite plask och mysket blöta barn..knoppar i träden som till slut gör en sjuk   men en tid man längtar till ändå.

Och så sommar igen, med mycket sol och bad, picknickväskor och chansen att bara vara...

Ovido - Quiz & Flashcards