Alla inlägg under december 2009

Av Eva - 31 december 2009 20:57

På stolta mostrar och en liten morbror. Två av morbröderna har tyvärr inte sett underverket än....Håll till godo!         

Av Eva - 31 december 2009 10:02

Denna skall vi tillbringa med årets händelse för oss. Vi skall nämligen snosa Ivan hela familjen! En liten stund skall mostrar och lilla morbror få krama honom. Jag tänker försöka få med mig morbror Mackan oxå...men det känns hopplöst   

Av Eva - 30 december 2009 06:42

Ja igår stod vi och trängdes på shopping, med hopp om att få se honom, lite såg vi men vi hörde mycket, mycket mer. Melina sa att hennes hjärta hoppa när han sjöng och att han iaf vunnit hennes hjärta. Vi skulle stå i kö och få köpa en skiva, men kön var hur lång som helst och det var inte ett allternativ för oss, hon får skivan iaf. Hon är glad över att få se honom, det var ju viktigast!  

Av Eva - 28 december 2009 20:28

ja då har man ÄNTLIGEN fått hålla i den lilla underbara ungen! Prins Ivan, mitt lilla barnbarn. De har fått vara på prommis inne i sjukhuset i kväll och då måste man ju passa på att snosa och hålla lite. Han var vaken nästan hela tiden, halvslumrade i min famn ett tag. I morgon får de permiss hem under dagen, det blir skönt för dem, de har ju varit på sjukhuset i snart 2 veckor. Men han mår som sagt mycket bra nu, nu är det mera observation så att det fungerar bra framåt. Man vill ju att de skall få komma hem och mysa och som det verkar är ju inte det långt borta.

De små trollen skall få träffa honom ordentligt då han kommit hem.

Och vi som besöker honom får inte glömma handhygienen!! Jätte viktigt, och absolut inga förkylda!


Av Eva - 26 december 2009 21:28

Känner mig som den ständiga hungran efter att få vara med mitt barnbarn, att se på honom. I kväll har jag, Melina, Abbe , Saga, Moa, Hänk och Bäckis varit upp och sett honom. Det var första gången för alla då utom för mig :O) Och han är ju så fin! Barnen var alldeles uppspelta hela vägen dit och hela vägen tbk, de sjöng och skrek i bilen, men av att de var glada inta av att de bråkade .

Maria och Marcus behövde ju lite mat så jag har lagat lite mat i kväll så de har ett tag till, vi vet ju inte när de får komma hem. Snart förhoppningsvis!

Oj. oj vad vi skall snosa vacker unge då! Bära honom och gulla med honom!

Visst är man lycklig när man får sina egna barn oxå, men dem får man ju vara nära hela tiden, detta gossebarn får vi ju inte träffa 24/7 så längtan blir ju så stooor.

Han är helt underbar!


Ha det bra där ute! Hälsningar Mallgrodan :O)

Av Eva - 26 december 2009 16:15

Vi har varit en stund på staden, ätit mat på Allstars, mycket gott!

Jag är nöjd med min jul, den har varit lugn och fridfull, barnen är nöjda, alla har varit hem förutom Marias familj. Men det är ju pga omständigheterna runt lille Ivan.

Moa, Hänk och deras kommis Bäckis har varit här och sovit på julaftonsnatten. Det känns bra att alla känner sig välkommen och att de kan ta hit sina respektive och sina vänner, det får en att må bra. Alla barn mår bra nu, man kämpar för dem hela tiden, vill inte att de skall vara utsatta för nått dumt, elakt el farligt.

Mycket har hänt, men här i mitt hem skall alla var trygga och det känns verkligen som om de känner sig det. Micke och hans Moa har varit här en vecka och det är mysigt med stora barn i huset, finns det hjärterum så finns det stjärterum...och hjärterummet i detta hus är enormt!

Barnen är ju det allra bästa man har! Jag skulle inte kunna var utan dem! Mina fina skatter!


Det finns en kärlek som intill döden står oförändrad i alla öden, som likt en ängel oss övervakar och fodrar intet, men allt försakar.....

 

 

Av Eva - 25 december 2009 11:15

   Idag fick jag sova länge, det var skönt och jag behövde verkligen det! Nu skall vi bära undan julklappar som ligger lite överallt, duscha och invänta besök från storstaden :O)

Har pratat med Maria idag och Ivan mår bra, lillprins Bus, men lite magknip.  Vilket inte är så ovanligt med bebisar.

Jag måste bjuda er där ute på ytterliggare en bild på prinsen, jag blir nog en sån där jätte jobbig mormor , som skulle kunna komma varje dag, haha...men jag har lovat Marcus att jag inte skall göra det. Men jag kommer nog att komma en aning oftare...  Jag blir så glad av att se honom, han värmer hela kroppen på en bara av att finnas till.

Av Eva - 23 december 2009 19:00

God Jul mormors prins!

Jag kan ju inte låta bli att visa världen vilken fin unge som kommit!

Här får ni lite ögongodis, en vaken Ivan!  

Ovido - Quiz & Flashcards