Alla inlägg den 11 december 2009

Av Eva - 11 december 2009 18:57

Min första vecka på mitt nya jobb...många tankar...fantastiska människor..och otroligt roligt. Trött, men det är ju inte så konstigt, första gången på evigheter som jag gjort en vecka som denna. Jag lämnar barnen på dagis kl 07, hämtar dem 1630 i 5 dagar, sen blev vi ledig 2 dagar. Vi har ju alltid kunnat vara ledig någon extra dag och långlediga helger, kortare dagar. Men nu är vår verklighet annorlunda och det kommer att bli bra bara vi kommer in i rutinerna ordentligt. Allt jag gjort på mina lediga dagar mitt i veckan gör jag nu på kvällen efter jobbet, städar, hänger tvätt och sånt. Jag har varit väldigt trött och somnat relativt tidigt, det blir skönt när pappa Ben kommer hem och är julledig med barnen, då behöver jag inte iväg med dem på morgonen det ger mig 40 minuter mer sömn på morron, skönt!


Idag har vi avslutat jobbveckan med luciafirande på dagis, Abbe lillprinsen ville inte vara med i luciatåget, men lilla Saga var en underbar pepparkaka som kunde alla sånger. Vi fikade gott och åkte hem, vi har ätit middag och städat huset nu inväntar vi IDOL finalen. Vem som vinner ??? Jag tror att det är ganska jämt faktist så det skall bli spännande.


För alla som undrar så har det inte kommit någon bebis än....men underverket är inte så långt borta. De är bara så tjuriga ibland även om de är i magen :O)


Ha en underbar fredagkväll där ute!

Ovido - Quiz & Flashcards