Alla inlägg under juli 2010

Av Eva - 25 juli 2010 11:00

Jag som trodde jag skulle få alla mina barn hos mig för en kväll iaf denna sommar, men nu blev det inte så tyvärr. Det lutar att man får se dem i omgångar.

Nästa gång Moppan kommer hem blir det en bättre planering....för det är så roligt att samla ihop alla mina männsikor och ha en myskväll ihop...nu kan jag ju hoppas på att iaf min äldsta kommer hem med sin tjej en helg, då blir det ju bara bortfall av en, men det känns det oxå. Men det är ju så här när barnen blir vuxna och skaffar sina egna liv. Vi får se fram emot då man kan sammanstråla med en familjekväll med mycket skratt, god mat, lite vin, busiga glada barn. De kvällarna är underbara att tänka sig tillbaka till när vi är ifrån varandra. De kvällarna bär man med sig i sitt hjärta...jag har så fina människor!


Nu känner man att hösten närmar sig, visst det är oxå mysigt, man får tända ljus och mysa..det har ju oxå sin tjusning när det blir mörkt på kvällarna..


Av Eva - 20 juli 2010 08:32

Är på min tredje semestervecka, tiden flyger iväg :O)

Vi har badat massor, de små åker vattenrutchkanan själv på Arons, Moa har varit hemma, vi har haft en fest som var verkligt roligt :O) Älskar ju att ha mina människor runt mig, finns inget bättre!

Nu har vi varit uppe hos mamma och pappa i Paksuniemi sen lördag, idag åker vi hem för Mackan skall till doktorn i morron och ta bort gipset. Då vill jag vara med honom för att få höra allt av doktorn direkt och sjukgymnasten. Han har ju en rehabtid framför sig nu min lille kille som hade världens otur. Tänk det har redan gått 8 veckor och han har bytt gips 2 gånger, blått, rosa och nu sist lila :O)

Vi har även varit till min vän Catthies stuga en natt, det var mysigt! Barnen fiskade, busade och badade....min lille prins fik i vanlig ordning hemlängtan men det gisk bra och på morron så sa han " Varför är det så mysigt här!?"

Nu hoppas vi på mera sol och bad innan det är dags för dagis, fritids och jobb..:O)

Av Eva - 2 juli 2010 06:13

Ja det känns helt underbart med semester! Har nog aldrig längtat så mycket som nu, men tidigare har jag ju varit långledig 9 dygn och jobbat 6 så man har ju hunnit vilat och hunnit med andra saker. Nu jobbar man dagtid, åker 7.00 hemifrån och kommer ibland inte hem förrän efter 18.00 pga möten och planering.

Men nu har jag 4 härliga veckor att se fram emot, bada och sola och mysa hoppas jag. Få mera tid med Mia och mitt underbara barnbarn Ivan. Han är verkligen en riktig skatt! Just nu är han mammas pojke, men det kommer en tid för mormors pojke och jag kan vänta..jag vet ju hur underbar den första tiden är med sitt lilla barn och hur gärna man bara vill ha honom nära. Maria är en fantastisk mamma, jag är så stolt över henne och hennes sätt att ta på sig rollen som mamma. Hon passar perfekt! Visst är hon lite ego ;O) Men med all rätt, det är ju hennes lille prins som vuxit under hennes hjärta!

Om en vecka är även Moa hemma! Som vi har längtat! Så nästa helg kanske det blir en sammanstrålning här kan man ju hoppas!!

Nä om man skall starta röda faran och bege sig mot jobbet....lite tidigare idag, men det betyder lite tidigare hem ;O)

Ovido - Quiz & Flashcards