Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Otroligt skönt!

Av Eva - 28 april 2009 19:02

Att ha ett körkort, jag säger nu "Att det är att misshandla sig själv att inte ge sig den friheten som körkort och bil innebär!" Man kan inte fatta förrän man har ett själv :O) Livet är så mycket enklare nu!

Har ju hjälpt Mia och Marcus i flera dagar, visst hade jag gjort det även om jag tvingats ta bussen, men det är ju så mycket enklare och man har så mycket mer tid med att kunna sätta sig i bilen. Miljöbov som jag blivit...hehe...

Att kunna fara till stallet med Melina är roligt och enkelt nu när vi slipper tigga om skjuts, nu är det bara passning av de två mindre som måste fixat så det är tur att man skaffade några barn innan som kan vara barnvakt :O)

Nej livet är enklare och jag trivs jätte bra med min lilla bil som jag fått av min mor och far, de är verkligen GULD värda! Ja och pappa Ben då som gett mig körkortet i 40-års present :O)

Nu skall jag försöka jaga tre små grisarna i säng, men först måste stalltjejen i duschen. Men det kan bli en kamp hör jag  inifrån teverummet... men även om det tar sin tid så går jag segare ut från striden, alltid än så länge, men med tonårsbarn i familjen så vet man att det blir ombytta roller åtminstonde vad gäller att somna i tid.


Ha en trevlig kväll!

 
 
Ingen bild

mor

28 april 2009 20:50

Tänk att det hände till slut att du vänta nästan hela 23 år men nu har du det och njut av det men kör försiktigt

 
Cathrin

Cathrin

29 april 2009 06:50

Hahaha ja visst är det en underbar frihet och det märks verkligen på dig att du bara mår så bra som du har rätt att må.....tuta vidare och tuta gärna mot Tuna mellan varven, eller bromsa in vid Tuna kanske jag ska säga för jag gissar att du brummar förbi här nu och då

http://Cathrin65.blogg.se

 
Ingen bild

mor

29 april 2009 18:16

Glöm inte å tanka
Gott folk om ni ska ha tag i henne så säkrast kl 06.00 eller så på kvällen när barnen ska nattas TUT TUT

 
Ingen bild

lena

30 april 2009 09:55

Ja det ärä inte lätt att få tag i bruden med körkort håller med mor 0600 eller sena kvällar för kan tänka mig att bilen rullat många många mil på dessa dagar veckor som hon har haft körkort

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 4 december 2012 19:18

Funderar starkt på att börja blogga igen....mest för att slippa alla snillen som spekulerar. Det händer mycket nu, även om en del saker inte verkar hända nått med...känner sån frustration, är arg och besviken på mycket. Men även glad åt andra sak...

Av Eva - 8 januari 2012 17:56

Ja då var det dags att även för Johanssons ungaskara att få göra  bort detta elände, Saga prinsessan först ut...hon är en riktigt söt prickikorv . Hon är pigg och leker, trots feber och det kliar inte än så mycket .... De andra två skrutthögarna ka...

Av Eva - 2 januari 2012 14:37

Ett nytt år, nya möjligheter, nya utmaningar, nya människor att möta   Såg i ett tidigare inlägg att jag skrev att jag mött en ny kärlek..det var iofs länge sedan och gick över lika fort som den startade...  Sommaren gick över i höst, lämnade ett...

Av Eva - 28 maj 2011 09:32

Idag är ingen vanlig dag...för idag är det vara med Ivan dag för mig och bus mostrana. Det skall bli otroligt mysigt, han är ju så underbar vår lille prins och det är ju inte mycket man fått låna honom   men han börjar bli stor nu så det kanske komme...

Av Eva - 21 maj 2011 09:41

Jag har verkligen blivit dålig på det här...har påbörjat flera inlägg men det blir aldrig avslutade   Har haft en vår med många händelser....upp och ner gångar som för många andra:) Mitt älskade barnbarn växer så det knakar och han är helt underb...

Ovido - Quiz & Flashcards