Alla inlägg den 6 april 2009

Av Eva - 6 april 2009 22:28

Idag fick jag mitt körkort! Det känns helt fantastiskt underbart och så overkligt på samma gång. Kvällen har vi inte helt oväntat spenderat i bilen :O) Mina tre små knoddar har fått ränna med mig, de har en stund tagit en tupplur och det behövdes nog, för vi var inte hemma förrän kl. 22.00 Men vad gör väl det, för vi har Påsklov nu, en hel vecka och det är så skönt!

Idag när uppkörningen närmade sitt slut så blev jag klart nervös....så sa Ulrika (som uppkörningskvinnan hette) " Idag blir det körkort!" Jag vart så glad att jag grät, haha....men nu har jag mitt efterlängtade kort :) Så nu mina vänner kommer det nog en flitigare vän på besök.

Men nu skall jag lägga mig i soffan och slappa.....men det finns en sak som jag vill skrika ut högre än körkortet....men jag vet inte om jag får det än..så jag återkommer om den saken!


Tjingeling från en väldigt, väldigt glad tjej!

Av Eva - 6 april 2009 09:44

Som alla riktiga häxor så reser jag snart ivär :O) jag tar med större delar av min familj och vi landar i Paksuniemi. Där bor min mor och far och mina små längtar och räknar dagarna dit. De enda av mina barn som inte kommer dit är Maria och Moa, Mia blir hemma med sin sambo de har fullt upp med att rensa lite till för om ett par tre veckor bär flyttlasset till Bergviken. Det blir nära och det blir så jätte kul! Moa flyger till sin kille i Sthockholm och får känna på vårväder. Det skall bli ganska kul att komma iväg faktist, båda min äldsta killar är ju med och jag vill spendera lite tid med dem oxå. Och Micke har med sin flickvän Moa och det är en bra chans att få lära känna henne bättre oxå. Mackan är överlycklig för att storebror följer, det innebär Björkliden och snowboard!

Påskharen (läs mormor) har redan fixat med påskägg åt barnen så inget stress med det.

Nej börja göra mig färdig, skall in på stan och banken så att Moa får ut pengar, sötungen är ju inte 18 år än, hehe så jag och hennes pappa måste godkänna hennes uttag från sparkonton. Men han är i Kiruna så han kommer att gå in på banken där och lehitimera sig och vi går här...lite struligt, men banken säger att det fungerar så det är ju bra.


Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards