Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Eva - 20 januari 2009 19:13

Som sagt storasyster, skogsmulle är ju nått för Abbisen, hade totalt glömt bort det. Skall genast börja undersöka saken. Han är ju en riktig fixare, min lille kille, just nu är han kvar i lokalen och grejar på med Lena W. Jag är hemma och är barnvakt till tjejerna medans pappa Ben kör Moa till Kallax. Hon skall på hångelsemester :O)

Av Eva - 20 januari 2009 08:01

Idag har vi massor att göra, vi skall storhandla, det är ju barnbidraget idag :) första pengarna efter jul. Så är det stallet och så har vi på styrelsen arbetsmöte kl 18.00 Men jag tror att jag skall gå dit lite tidigare och ta med mig min dräng och börja lite smått med hans hjälp att plocka bort julen iaf. Min dräng Abbe har sånt trots att hans mamma (jag) blir så less och arg på honom att jag lägger honom i säng och säger " Nu ligger du!" Det var vad som hände igår efter våra disbyter och jag känner mig så trött på hans fasoner. Han visar tungan " Bläää, blää" och härmas när man säger åt honom, han kastar saker och slår på saker och igår var det datorn som fick sig en känga, men då får man inte sitta där mer, ja då flyger stolar och så skall han slita ner vägglampor m.m Inte alls den mysiga killen han är känd för att vara......och mamman blir trött. Men igår tänkte jag mycket på honom och våra konflikter, de liknar till viss del Mackans (men han slänger inte saker) och Mackan planerar jag egen tid med och skall göra det nu med min Abbe oxå. Därför tar jag med honom ikväll och så får pappa Ben viga några timmar åt honom på fredag. Abbe skall till doktorn 13.45, men efter det kan de två hitta på nått och så hämtar jag flickorna på dagis då jag vaknat.

Abbe är en ganska känslig kille och ett mellanbarn, när det inte går som han vill då packar han och skall flytta, jag har hämtat in honom i från trappen flera gånger. Då har han varit på väg med väskan packad  och kläderna på :O)

Jag skall försöka hitta nått för honom att göra nu när Melina har stallet, någon gymnastik el nått hade passat honom, men det är svårt när han bara är 4, han kanske får vänta till hösten ändå.

Nå det löser sig nog, bara mamman oxå får mera ork, det tar mycket energi av att ständigt ha konflikt med någon. Men vi går ju mot ljusare tider, då man blir gladare...:O)


Ovido - Quiz & Flashcards