Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Eva - 7 januari 2009 17:27

Vilken svordom använder du mest? Det är nog fan...:)

Äger du en ipod? Nej, men en mp3, som jag fått ärva av min förstfödde.

Hur många resväskor äger du? En gigantisk på hjul som jag ärvt av min svärfar. (Mycket ärvegods här)

Äger du ett par flip-flop? Jo ett par svarta och gula, aldrig använda :)

Var köper du dina matvaror ifrån? ICA MAXI, Willys el närliggande konsum

Skulle du heldre ta bilden än vara med på bilden? Jag tar helst fotot ;)

Vilken var den senaste film du såg? Nån b-film igår kväll för att försööka varava ner, kommer ej ihåg vad den hette.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Ge min mor och far vad de vill ha och så en resa för hela min familj, en välbehövlig sådan.

Har någon någonsin kallat dig lat? Det kan ha hänt ;)

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Har inga problem med att somna ;)

Vilken cd ligger i din cd-spelare nu? Tror att det är någon samling med julmusik.

Vilken är världens bästa artis/grupp nu? Vet inte....

Har någon berättat en hemllighet för dig den här veckan och i såfall VAD?

Jo en ganska stor en, men som sagt det är en HEMLIGHET ;)

Vad åt du till middag senast? Hemgjord potatismos, köttbullar och lingonsylt

Använder du huvtröjor? Jo, mest på jobbet då...

Kan du vissla? Jadå!

Vem var den senaste som ringde dig? Min lilla Moppa

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält? När jag var ung, det mesta som känndes läskigt, nu avstår jag gärna.

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig? I denna stad?? Skojar du, haha, metropolens skvallerstad.

Tittade du på tecknat när du var liten? Ja då, en favorit var Dr Snuggels

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Lule stad åt ett håll och Storheden åt det andra hållet, lagom stora.

Hur många syskon har du? 2 storasystrar och en liten bror

Är du blyg inför det motsatta könet? Nej det tycker jag inte.

Vilken film kan du alla replikerna från? Kan hända det sitter kvar och då är det nog Grease.

Har du några band T-shirts? Nej det är dåligt av den varan

När flög du senast? I sommras när vi var på tjejweekend i huvudstaden, skojsamt :O)

Hur många stolar står kring ditt köksbord? 6 stolar och en kökssoffa som min farfar gjort!

Läser du för skojs skull? Jodå.

Pratar du några andra språk? Ja det skall vara engelska

Diskar du din egen disk? Ja, det som inte diskamaskinen kan diska ;)

Har du gråtit ofentligt? Många gånger, en väldigt känslig tjej det här.

Har du en stationär dator el en laptop? Både två

Försöker du alltid lära dig nya saker? Finns möjligheten så nappar jag nog

Vill du just nu göra några tatueringar el pircingar? Inbokad tid 3/2-09 för en tatuering, en 40 års present från mina underbara ungar

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Om han bjudit ut mig så ja visst, har jag bjudit ut honom så faller lotten på mig ;)

Kan du kasta macka? Kunde iaf en gång i tiden

Har du någonsin varit på Jamaica? Nej inte det...

Vad har du med dig på bion? popcorn och läsk

Har du dejtat någon från en annan religion? Nej

Vad har du för väder? -18 grader, bbrrrrrrrrrrrr

Har du en blogg? Japp, denna ;)

Vilket var ditt favorit ämne på gymnasiet? Har inte gått gymnasium, men vuxenskola som motsvarar det och psykiatrin toppar

Gillar du att flyga? Helt okej

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? omtänksam/snäll

När sov du senast på golvet? På nyåret med min familj, hos mitt ex och hans familj ;)

Vilken är din favoritdrink? Dricker helst inte sprit, men en Ragnar med Ate har hänt

Gillar du din boendesituation? Jo för all del...

Vilken är din mammas hemstad? Övre Soppero...

Vilken är din pappas hemstad? Paksuniemi

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 6-7 timmar, men för att vara en gladare/trevligare typ så gärna 8-9

Är dina dagar fullbokade och stressiga? Om, alldeles för fullspikade, men det blir ljusare.....

Hamnade du ofta i trubbel för att du pratade på lektionerna? Kanske någon gång, man är ju tjej

Vilken är din favoritfrukt? Manadriner

Bryr du dig i antalet kalorier i det du köper? Nja...

Hur gammal blir du nästa födelsedag? 41 år

Är du petig då det kommer till stavning och grammatik? Nej kan jag inte tycka

Tror du på ett liv på andra planeter? Ja visst, vi kan väl inte vara de enda i ett universum så stort..

Vem var den sista person som gjorde dig arg, riktigt arg? Min sambo

Tror du att Gud är man el kvinna? Måste kanske vara en man som klantat till vår värld på detta sätt ;) Nej skojade lite, varken el faktist, han är över oss, han är allsmäktig

Vad var det senaste du åt? Pepparkakor, måste bli lite snäll nu :)

Kommer du bäst överens med personer av samma kön el motsatta? Tror inte könet har betydelse utan kemin

Hur valde dina föräldrar ditt namn? Vet inte riktigt, men var glad att de inte tog det namnet som min faste ville som tilltalsnamn utan det fick bli ett andranamn.

Gillar du senap? Jadå

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Tänk inte på problemen, tänk på lösningarna

Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Nej, nej

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Vet inte

Har du någonsin köpt nått från eBay, vad var det får nått i sånt fall? Ingenting

Tycker du om att krama folk? Alla jag känner

Skulle du säga att du är trendig? Nixpix

Äger du en digitalkamera? Japp, fått en av min mor och far förra sommaren

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Ingen vad jag vet

Stör det dig om någon säger att de skall ringa, men inte gör det? Beror på, ibland kanske

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Bla Pojken som hette Det, alla de böckerna, Gömd, alla de oxå

Vad är du allergisk mot? Pollen och så reagerar jag på vissa pälsdjur

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött? Inte alls

Om du var född av motsatta könet vad hade du hetat då? Ingen aning

Vilka av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om ? Alla mina käraste...känn er träffade, haha

Av Eva - 7 januari 2009 14:43

Ja då var halkbanan avklarad, känns skönt. Lite kvar att träna på än , men förhoppningsvis så är inte kortet långt borta. Nu skall jag hämta mina olydiga ungar från dagis. Olydiga är de för att det varit en jobbig natt, två vägrade somna och den stackarn som somnade sött blev väckt av de två andra, typiskt....men de lär vara trötta i kväll så jag skall hämta hem dem nu, då har de hunnit få i sig mellis. Ajsingbajsing

Ovido - Quiz & Flashcards