Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Eva - 9 januari 2009 06:43

Det var en rubrik som jag nyss läste på aftonbladet.se, vad det handlade om riktigt satte jag mig inte in i. Rubriken fick mig bara att tänka på nått som jag blivit utsatt för för några år sedan. En som jag trodde var min bästa vän svek mig så fruktansvärt och baktalade mig och min familj, hittade på och bytte ordens plats i meningar man sagt så de fick en annan betydelse. Jag började misstänka att allt inte var som det skulle, men fick det bekräftat när en annan vän till den här vännen avslöjade henne och tyckte att det hon gjorde var grymt elakt. Tyvärr blev då hon i sin tur utsatt för baktaleri, trakasserier m.m ja tom hennes barn blev utsatta från den människa jag trodde var min bästa vän. Som jag ställde upp på och som jag trodde ställde upp på mig.

Jag är ju inte den enda som blivit utsatt för skitsnack av denna kvinna, vi är flera där ute som blivit det och vi känner inte alla varandra, nu för ett par veckor sedan så fick jag veta om en till tjej som tyvärr råkat ut för denna kvinna, denna tjej vet jag inte vem det är, jag vet bara att hon finns.

Jag berättade detaljer för min vän Ate igår om det som hände, mycket har man förträngt, men när man börjar berätta kan man prata hur länge som helst.

Jag saknar den vänskap jag trodde att vi hade, men jag saknar inte henne som person. Vill inte ha henne i mitt liv heller inte någon som umgås med henne.

Det som varit jobbigats är att våga ha tillit till nya vänner, men jag har några riktigt bra vänner som jag är rädd om och som är rädd om mig.

Av Eva - 9 januari 2009 06:27

Mina barn har varit gnälliga, bråkiga och väldigt skrikiga och inte gjort som man sagt nu under några dagar, jag deras mamma höll på att bli tokig och ville bara flytta härifrån. Men igår slog det mig att det är ju sockret som vi stoppat i oss i alla olika former under vår julledighet som skulle ur kroppen. Igår kväll var en lite stökig kväll, men mycket bättre än tidigare och nu blir det inte ens lördagsgodis, jag skall poppa lite popcorn åt dem och absolut ingen läsk. Vi mår bättre och är gladare om vi får sockret i lagom små doser :O) Egentligen så var det självklart att det var på det viset, men det är inte alltid det slår en på en gång, speciellt inte när det varit fullt på tankeverksamheten. Men ikväll blir det nog en ännu bättre kväll...:)

Idag har jag åkt buss hem, är så vansinnigt trött och måste fortsätta vara trött så jag somnar fort då jag lämnat trollen på dagis, eftersom jag har en körning 14.30 Det är tur att Moa hämtar idag så jag slipper känna mig stressad. Vi skall laga gomat och mysa och stoppa korvungarna i badet och lägga dem innan jag åter igen skall jobba, men det är ju endast 3 nätter kvar nu. Och julen har jag plockat bort, även om jag brukar vilja ha den till tjugondaknut, men nu när jag jobbar och sen fyller Sagis år den 14:e så känner jag att jag inte hinner. Det blir en annan planering när man är ensam hemma, man måste få det att fungera på ett bra sätt.

Nu skall jag läsa lite nyheter, väcker barnen det gör jag kl 07.00 de skall vara på plats kl 07.30

Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards