Alla inlägg under mars 2009

Av Eva - 8 mars 2009 07:01

Ja det är så underbart att gå hem från jobbet och det är dagsljus ute! Det finns hopp om man säger så, hehe

Det som är när man jobbar natt är att man funderar hit och dit på allt möjligt. Saker som händer nu tänker man att OM jag gjort si el så istället hade det varit annorlunda då ???!!?? Det är ju ingen som vet det, om det kunde ha förändrat saker och ting....

Nej det vettigaste är nog att se att saker är som de är, vad kan vi göra genom att utgå från det ?

Ingen fattar nog nått, men det var inte meningen heller, bara tankar som far.....nu skall jag nanna kudden.

Idag skall jag köra lite bil, sen skall Melilna ha tacos och filmmys med sina tjejkompisar för att hon snart fyller 6 år, stora tjejen!


Tjingeling

Av Eva - 7 mars 2009 19:49

Idag på fm kom min pappa med min lilla bil, den är jätte fin och jag är så jätte nöjd! Jag har varit och kört flera bil idag och längtar ännu mer tills jag får köra själv och nedräkningen har börjat :O)

Jag har kört staden, jobbet, bernäset, s-byn, ica maxi och till sävast, till min vän Ate. Måste ju träns så jag vet hur jag skall köra dit om någon vecka. I morgon skall jag köra mera....visst Melina skall ha sitt kalas mellan 15-17, men före och kanske en stund efter :O)

Nu skall man snart göra sig klar för nattjobb igen....hoppas att det är lungt......

Tjingeling

Av Eva - 6 mars 2009 06:48

Jag är fruktansvärt trött idag, har jobbat natt och mått illa hela natten. Min stress mage har det jobbigt nu....bläää...förutom att jag mår illa och har ont i magen så har natten på jobbet varit som håll i gång i skogen :O) Med andra ord, idag känner man att man lever :)

Nu skall jag försöka äta något.....väcka upp barnen och föra dem till dagis... sen skall jag sova!

Trevlig helg på er alla därute!

Av Eva - 3 mars 2009 21:13

Jag körde hem från stallet idag, sen eftersom vi lånade syster ysters bil så körde jag hem till henne och hämtade henne för att fara vidare till oss så hon fick sin bil tbk. Jag tycker att det är jätte roligt att köra bil! Bannar mig för att jag inte gjorde bort körkortet för länge sedan och längtar tills jag får köra själv, utan att syster el pappa Ben måste ha tid med mig. Vad roligt jag skall ha!

Våra barn vill verkligen INTE somna idag, jobbigt, här är det värre än hemma hos Alfons Åberg....jag har lagt dem så många ggr så jag har slutat räkna, nu har pappa Ben tagit över och förhoppningsvis så har de blivit trötta av allt spring redan så de somnar snart.

I morron kommer min mamma, det skall bli roligt! "Våjan mojmoj!" säger Saga.

Nej dags att återvända till soffan och tv3.......pausen är slut :)

Av Eva - 3 mars 2009 10:20

Ringde för att kolla om det var sportlov även på stallet och det var ju tur, för hästarna har inte sportlov :O) Melina blev överlycklig! Just nu springer de tre små hulliganerna och busar, vi har sovit länge idag för de var två flickor som inte kunde somna igår.

Natten till igår sov jag jätte dåligt, jag hade ju två av mina sju underverk åkandes i bil till huvudstade. Men sen när jag fick veta att de kommit fram ordentligt så slockna jag på soffan. Och Hänk fick träffa sin Moa innan väckarklockan ringde, vilken överaskning :O)

I morron är det slut på långledigheten....nätterna tar över...och jag närmar mig skrivning och uppkörning.....nervös, åh ja, men jag skall göra mitt allra bästa och plugga mitt allra mesta :)

Det ordnar sig nog.....

Nu skall jag njuta av en kaffemugg, känner på lukten att det nog är klart nog.


Ha en bra tisdag!

Av Eva - 1 mars 2009 17:18

Idag är ingen vanlig dag idag är världensbästa mammas dag, HURRA HURRA!

Nämligen min mamma som fyller år idag, Grattis igen!

Vi har precis ätit mat, chillicorncarne, gott men lite starkt :O)

Är trött som bara den så det blir nog ryggläge i soffan känns det som ;)

Men först måste man nog plocka undan i köket.....

Ovido - Quiz & Flashcards