Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Eva - 17 mars 2009 20:02

Har varit till stallet, moster Lena skjutsade oss, Tack! Snart kan jag nog köra själv dit :O) Och om jag inte klarar uppkörningen så dröjer det nog ändå inte så länge.....den som lever får se.

Har iaf pluggat teori idag, jag hoppas att det sitter som det ska och att jag klarar det, i helgen tänker jag övningsköra så mycket jag kan för pappa Ben kommer hem på fredag. Tror han är lite orolig över att jag tar körkortet :O) jag blir ju fri som en fågel, haha

Men det kan behövas, ensam nästan jämt med tre små, två stora och tankarna jämt hos de vuxna så underlättar ett körkort, jag kan åka till Mia när helst jag vill, jag kan skjutsa och hämta Moa och Mackan och jag och pissmyrorna kan ralla.....men det bästa av allt, jag kan fara och handla själv utan att tigga skjuts, det kommer att bli helt otroligt underbart.

Hur det än går på mina prov som bara är dagar bort så spelar det egentligen ingen roll för jag är i slutspurten för ett körkort och det är en alldeles underbar känsla!


Nu skall jag nanna kudden i soffan....de tre underverken sover, Moa är med Emsi så här är lugnt och skönt.....


Sov Gott alla där ute!

Av Eva - 17 mars 2009 09:58

Jag önskar dig inte guld mitt barn, 

ej heller pengar och makt.

Jag önskar dig modet att vara dig själv

och stå för det du har sagt.

Jag önskar dig inte en stenfri väg, 

men kraften att vägen gå.

Jag önskar dig vänner i rikliga mått

och vänner att lita på.


Peter LeMarc

Av Eva - 17 mars 2009 09:51

 Dina barn tillhör dig inteDe är söner och döttrar av själva livets längtanDe kommer genom dig, men inte från digoch fast än de är hos dig så tillhör de dig inte. Du kan ge dem din kärlek, men inte dina tankarty de har egna tankar. Du kan hysa deras kroppar, men inte deras själar, ty deras själar befinner sig i morgondagens land, somdu inte kan besöka, inte ens i dina drömmar. Du kan sträva efter att likna dem, men försökinte göra dem lika dig själv. Ty lilvet går inte tillbaks och dröjer inte vid igår.  Khalil Gibrans
 

Ovido - Quiz & Flashcards