Alla inlägg under mars 2009

Av Eva - 23 mars 2009 14:06

Jag kuggade, får ta nya tag...bättre lycka nästa gång...men det känns okej ändå :O) Nu är det bara om jag får före 1.a april el efter....får jag efter måsta jag göra en riskövning som handlar om droger osv...men , men det blir nog bra :O)

Av Eva - 23 mars 2009 06:47

Jag har inte sovit så bra i natt, men det beror mest på Olle. Han anlände klockan 00.40 i natt. Klart att han var lite ororlig med alla ljud och han slappnade av efter en stund och somnade, men då vaknade en Abbe och skulle gå på toa, det hade inte Olle räknat med så han gav full hals här och Abbe blev rädd. Men det gick över och lille Abbe fick sova i mammas säng, jag sov på soffan med Olle nedanför mina fötter för att undvika en till hemsk händelse :O)

Nu har han fått frukost och piper lite så jag skall promma lite med honom i skogen, tog faktis en pisspause ute med honom i natt och då brakade det ordentligt i skogen och Olle blev genast på sin vakt. Man blir ju lite rädd för vi har ju älgar här, igår när barnen var ute med sin pappa kom det en fjolåring och gena över gården :O)

Nej bara hopp i skorna och rasta djuret :)

Av Eva - 22 mars 2009 19:32

Fick precis en förfrågan om jag kunde vara hundvakt på nätterna i några dagar, min son kommer hit med sin tjej och hennes hund Olle. Vi har lånat Olle förr och det har gått bra så han kan få prova sova här, för där min son med flickvän skall sova går det inte att ha med hund pga av allergi och småbarn. Men bara att få träffa min unge så gott som varje dag i flera dagar är ju ingenting man tackar nej till :O)

Han skulle egentligen jobba i Stockholm men det var inte så mycket jobb där så han är ledig denna vecka. De skulle börja köra från Umeå nu så det lär ju dröja innan de är här, men jag lägger väl mig i soffan så får de ringa då de är framme.


Allt löser sig...

Av Eva - 22 mars 2009 18:22

Idag kom pappa Ben och hämta mig på morron från jobbet, passade på att övningköra medans det var trafiktomt och de små sov hemma med sin storsyster. Sen bar det av hem för att sova, barnen for på isdraken med sin pappa, där grillade de korv och mös på med kompisarna Elisa och Josef. När jag vaknade såg jag att de var tillbaka på gården och där var även kussen Kajja och  hade de bra i vårsolen, jag hann ut en stund för att göra dem sällskap. Nu är pappa Ben och lagar bilen, med sig har han vår dräng Abbe, flickorna sitter här vid köksbordet och målar. För hoppningsvis blir det en tidig kväll, det skulle sitta bra. är ganska trött än och i morron vill jag vara pigg och allert.

Ha det gottigt!

Av Eva - 21 mars 2009 20:53

Har inte sovit länge idag, kunde inte somna om när jag varit på toa runt 11.30 tiden, även fast det var tyst och skönt här hemma. Min familj var ute på gården,  de hade med grannarnas hjälp skottat upp grillplatsen, mysigt värre har vi haft där i vårsolen under dagen. Jag älskar denna tid på året, då det börjar tina bort och det ljusa sköna kommer fram mer och mer...

Sen kom min mamma och pappa på bixtvisit och jag följde med dem på staden för att hjälpa mamma hitta en jacka, men vi lyckades inte :(

Har även hunnit övningsköra lite med min lilla bil :O) Nu skall jag snart på jobbet, men jag är trött som bara den....hoppas på en lugn natt :)


Ha det bäst!

Av Eva - 20 mars 2009 15:26

Jag klarade det! En helt fantastisk känsla, en lättnad och det är så skönt....nu väntar uppkörningen....det kommer nog gå bra och om inte så gör jag om det :O)

59p hade jag och det var inte så dåligt de :O)


Ha det bra, det kommer jag att ha!


Tjingeling!

Av Eva - 20 mars 2009 00:25

Idag på dagen ringde en kompis från Sthlm el närmare bestämt Tumba. Hon sa att hon var i Överkalix hos sin bror och hon ville att vi skulle hinna träffas. Sagt och gjort, hon kom ner med sin bror och styvpappa och sin lille son och vi har suttit och surrat i timmar. Det var trevligt! Våra barn fann varandra ganska snabbt, men mina små somnade fort, men Melina och Antony spelade dator, busade snällt och ritade, de trivdes jätte bra och Antony ville inte åka härifrån. :O)

De hade åkte tåg hit upp och Jana (mamman) tyckte att det var jätte jobbigt och då började jag tänka på vilka jobbiga resor jag gjort med mina små för att de skall få träffa sin pappa som jobbade borta.

När Melina var 2½ år, Abbe 9 månader, Saga bodde i magen då tog jag tåget med dessa, dubbelvagn , gåstol och resväskor till Gävle. Där mötte pappa Ben och min Mikael upp oss och hjälpte oss av tåget. Det var inte den lätaste resan, bara det att komma på tåget med allt, barnen skulle äta, sova och bytas på oxå....men då kändes det som ingenting, det är nu när man tänker tillbaka som det känns jobbigt...:O)

Hur som helst så borde jag sova nu....men är inte riktigt trött än...min klocka kommer att ringa 07.00, jag skall duscha, göra mig klar så att jag kan plugga direkt barnen är på dagis. Sen skall jag möta upp min lilla Moa i stan, äta lunch och sen mot teoriprovet....håll tummarna :O)

Nåja, det är ju ingen fara på färden, går det inte i morgon går det nog nästa gång....


Sov Gott!

Av Eva - 18 mars 2009 15:31

Och det med stormsteg! Lilla Moa tar ju studenten och hon har planer skall ni veta, ni som känner henne är ju inte ett dugg förvånade, haha

Nåja, så här ser det ut....klänningmönster hittat, men måste beställas, tyg hittat, men måste få hennes godkännande vilket sker fredag och så har vi äntligen hittat skor, nu måste de finnas i Sthlm....annars så måste vi leta vidare. Känns bra att så långt är det rätt okej och känns bra att få lägga sina tankar på annat än körkortet och Mikael.

Nu skall jag hämta småsötisarna som inte var så söta i morse....Abbe har börjat sparkas, det är ju typsikt när man nästan fått bort allt det skrikiga, då börjar han med nått annat....han saknar sin pappa jätte mycket och det måste ut på nått sätt, han vet inte bara på vilket sätt som känns bäst så han prövar på alla han kan komma på.

Det som är skönt är iaf att han inte slämger så mycket saker omkring sig längre.....:O)


Ha det bäst!

Ovido - Quiz & Flashcards