Alla inlägg under mars 2009

Av Eva - 13 mars 2009 17:33

Det finns en kärlek

som intill döden

står oförändrad i alla öden


Som likt Guds ängel

oss övervakar

och fordrar intet

men allt försakar


På denna jord finnes

endast en, en MODERs

kärlek är den allèn


Z.Topelius


Av Eva - 13 mars 2009 15:28

Speciellt när det stormar som aldrig förr! Nåja bara stormen lägger sig lite så kanske allt börjar fungera igen...

Man kan inte förändra någon som inte vill förändras, men det känns ändå bra att veta att en viss person inte mår så bra ändå. Och det handlar inte om skadeglädje....men ni som vet, ni förstår. :O)

Nu skall jag kolla vad som måste handlas, sen skickar jag nog en springare...

Av Eva - 13 mars 2009 07:19

Det känns faktist så, äntligen! Vi skall vara lediga idag, morbror Håkan och Anne kommer med flickorna och leker en stund. Melina säger att hon vill gå på dagis, men det är än så länge osett :O)

Igår somnade Saga 16.40 och har sovit till 06.40, Abbe somnade 17.20 och har sovit till 06.50...vi är trötta och i stort behov av att vara lediga.

Till veckan blir det ju en full vecka och veckan därpå får vi igen vara långlediga för pappa Ben kommer hem så vi kanske hittar på nått skoj. 

Jag skall dammsuga och moppa golven innan vårt besök kommer :O)

Helgen kommer vi bara att ta det lungt och mysa....tjing

Av Eva - 11 mars 2009 20:00

Nu är det tyst och lungt här i huset, kalas har vi haft och trött är vi som bara den :O) Men 6-åringen verkar nöjd med sin dag och det är huvudsaken! I morgon är det tidigt som bara den, vi skall vara på dagis 6.40 så det blir att skicka upp kidzen kl 06.00 Men det brukar gå bra, när jag skall lämna dem på samma avdelning och det är skönt. Själv skall jag nanna kudden strax, måste bara varva ner lite först.

Har föresten kört idag, har även bokat in sista körtiden alldeles innan uppkörningstiden, så då är jag varm i kläderna ordentligt. Men jag tror det kommer att kännas bättre bara jag klarar teorin, då blir jag nog lite säkrare på mig själv. Så förhoppningsvis mina vänner så kör jag snart själv!

Men min lilla bil har varit med om ett litet missöde idag, tack så jätte mycket för att ni fixade den åt mig Håkan och Danne! Och tack till Elin som såg vad som höll på att hända och reagerade, så att lilla "Pelle svanslös" fortfarande lever.


Ha det gottigt!

Av Eva - 11 mars 2009 07:59

Idag är ingen vanlig dag.....nej idag är det lillebror och Melinas dag! Hon prickade in sin morbrors födelsedag för 6 år sedan det lilla trollet! Moa prickade in min födelsedag för 17½ år sedan, så jag har fött barn på två datum som min mamma fött barn, iof så har jag sju barn men vad är oddsen att man prickar in två av dem på samma som mamma?? Inte så stor iaf. Tycker att det är ganska häftigt, tycker det är häftigt att få barn överhuvudtaget. Idag är det Munkisloppet på skidor, men för mig är det bilskola, sen är det kalas för kusiner syskon m.fl det blir säkert mysigt!

Ha en underbar 11/3!

Av Eva - 9 mars 2009 16:25

Maria och Marcus (2an) var till Stockholm för att se Metallica i helgen, närmare bestämt igår....men som vi alla vet nu så blev konserten inställd och de blev välkommen tillbaka i Maj. Känns ju ganska jäkligt, med tanke på att Marcus väntat sedan julafton på den kvällen. Men det finns nog en mening med allt :O) Denna gång var första gången att flyga för honom och han måste på en kortflygning till för att vänja sig innan en lite längre flygning till ett varmare land med Maria på en kärleksresa :O) För det är hennes dröm att få resa till sol och bad och hans dröm är att få se Metallica live, vilket han kommer att få göra i Maj, sen kan de börja fundera på en varm resa någonstans tillsammans.

Så det enda som varit bra med denna helg är att de fått en trivsam helg i Stockholm med två goda vänner och att jag fått hem min lilla bil :O) Annars så har det varit en väldigt trist helg!

I kväll skall jag mysa med mina tre små troll och vänta på Moppen som kommer hem från storstaden hon med.

"Tänk inte på problemen, tänk på lösningarna" Brukar jag säga till andra, dags att ta till sina egna ord!


Tjingeling

Av Eva - 9 mars 2009 12:14

Jag kan inte sova, svårt att slappna av och tänka på ingenting, konstiga drömmar poppar upp så fort jag lyckats slumra till.  Man känner sig maktlös och det finns ingenting som man kan göra för att förändra situationen. I natt skulle vara min sista jobbnatt, men eftersom jag haft så svårt att sova så har jag ringt till min chef och tagit flexledigt. Hoppas på att jag får sova i natt....

Nu skall jag försöka vila en stund på soffan och se på någon film på tv... det kan skingra tankarna en stund.

Annars så är allt som vanligt, pappa Ben har farit mot Norge och vi är nu ensamma i 12 dagar. Abbe var jätte ledsen idag, men det gick över innan jag lämnade honom. Mackan ringde nyss och han påminde mig att läsa på fronter, för de har friluftsdag i morgon och han skulle åka snowboard.

Så det är bäst att jag tar en titt på fronter innan jag landar i soffan.


Tjing

Av Eva - 8 mars 2009 19:24

Sovit lite, kört bil, handlat, haft tjejkalas och försökt ha lite terapi samtal...är tröttast i världen nu och kommer att vara skittrött i natt, blä! Men livet är som det är och blev som det blev....men det kan alltid bli bättre...el hur...?

Men jag har bestämt mig för att jag finns här, när helst, nått annat kan man inte göra. Men en sak vet jag och det med besked, Det är ett tufft jobb man har, 24/7 mamma till 7!  Hur mycket man älskar det jobbet så är det inte nått man direkt kan styra utgången av, man kan bara försöka finnas där och göra sitt bästa. Men det man tycker är det bästa är inte alltid det barnen tycker är det bästa, så det är svårt, väldigt svårt....

Det lättaste jobbet är att ta upp tre små troll från badet och få dem att somna innan jag skall iväg och jobba.

"små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer"

Ovido - Quiz & Flashcards