Alla inlägg under februari 2009

Av Eva - 19 februari 2009 21:00

Helt underbart, de tre små kråkungarna har somnat snabbt idag. Det är alltid lite struligt de första kvällarna som pappa Ben lämnat oss för att fara och jobba och än struligare om jag skall ut och jobba natt. Men nu verkar vi landat åter igen...det är skönt.

I morgon skall jag ringa till Abbes kompis Axel och fråga om han kan få komma en liten stund på lördag, Axel har nämligen ramlat och skadat sig på dagis så han är nu gipsad i foten och Abbe vill köpa en present till honom. Han är ju bara för söt, min lille prins!

Melina tror jag skall få kompis förbud på kvällarna, det verkar räcka med att hon lekt hela dagen på förskolan för hon blir på jätte dåligt humör när hon väl är hemma och hon vill verkligen inte vara med oss, vi är så dumma och allt annat möjligt hon bara kommer på. :O) Hon är oxå söt för det mesta, men det är tröttsamt att det alltid blir konflikter och en strid som måste lösas här hemma efteråt. Hon får gå till kompisar och ha dem hemma på våra lediga dagar och kvällar före ledighet, iaf när det är mina nattperioder.

Nej nu är det dags att packa ihop sig för att åter igen bege sig till jobbet. Tycker det är skönt att jag jobbar natt....trivs med mina nattkompisar och det verkar som om de trivs bra med mig, vi har trevligt och skrattar en del ihop.

Sov gott alla ni som skall göra det i natt!

EVK

Av Eva - 19 februari 2009 18:09

Vi har haft ett EVK idag på em, ett mycket trevligt sådant :O) Äntligen säger jag bara, många gånger har det kännts rent hopplöst och man hade gett upp om det inte vore ens egen älskade unge som det handlar om. En stor eloge till alla er som jobbar hårt för att få andras barn att fungera!

Hur som helst så fungerar allt bättre och han är en gladare och trevligare liten kille, de har haft möten med honom enskilt alla de som är inblandande i han pga EVK och mötena har fungerat utan tjafs och väldigt mycket mer tillmötsegående.

Nu i vår väntar ett utvecklingssamtal endast, ingen ny EVK är inplanerad så länge det flyter på som det gör nu, men vi kommer alla att vara lyhörda. Personalen på Norrskenets friskola är helt underbara och har ett enormt tålamod, jag är så glad för att han går där! Våran tid med Tuna är ett minne blott och jag kommer aldrig mer ha ett barn på den skolan, så är det med den saken!

Nej nu skall jag dra på kläderna på Abbe och Saga vi skall iväg och hämta upp Melina som gått hem med en kompis idag efter förskolan.

Och ett jätte tack till min stora fina Moa som hjälper mig med småkråkorna och gör det möjligt för mig att följa upp Mackan som jag gör. Och att du har börjat laga middagar, det är så skönt! Jag bara skojade när jag sa att du inte får det längre , haha.

Jag älskar dig min lilla sötunge!


Ja då var det ut i kylan......tjingeling pling.....

Av Eva - 18 februari 2009 12:22

Idag har hemliga datum anlänt med posten, håll tummarna nu tills jag säger att ni får släppa, men tänk på att det är några veckor bort :O) Nervös? Jag? Jo massor, men det kommer nog att gå bra......:)


Nu duschen........................tjingeling!

Av Eva - 18 februari 2009 06:40

" Vi fryser ihjäl, det är så kallt.  Stackars barn, men snart blir det varm...." Det är ruskigt kallt ute, har åkt buss hem från jobbet nyss, en buss som ingen värme hade! Vilken tur att man snabbt var hemma :O) Jag är trött som bara den, men måste väcka upp småkråkerna och föra dem på dagis innan jag kan lägga mig under ett varm och skönt täcke :)

Första jobbarnatten är alltid tyngst, jag har så svårt att lägga mig på dagen innan jag skall jobba. 

Igår när jag kom från jobbet så läste jag en utvärdering om oss på jobbet och det har varit och är nog en del problem på mitt jobb. Vi har gått på några träffar med kommunhälsan och nu har det framkommit en del otrevliga saker som hänt. Det som man tror är det rätta, att ta upp det med arbetsledare och i gruppen så kan man försöka få ordning på saker och ting visar sig vara helt galet. Jag kan inte förstå att det skall vara så svårt att skilja på rätt och fel och mitt och ditt och med det menar jag att man skall göra sitt jobb och inte lämna sitt ansvar till de som kommer på nästa skift och man skall ge tusan i andras mat och dyl och köpa sin egen föda, inte ta för givet att andra skall försörja det man äter på jobbet. 

Och bara för att man är less och lyfter problem som dessa så känner sig den som är skyldig sig anklagad och kanske lite utmobbad, men va f-n skall man hålla käft då så den som är skyldig får fortsätta?? Det tycker jag inte, man skall kunna köpa med sig den mat man vill äta på jobbet utan att vara orolig för att någon arbetskamrat tycker sig har mer rätt till den än en själv.  Man skall inte behöva känna att man skall ha koll på kundernas mat m.m så att inte någon arbetskamrat tar det för eget bruk.

Kanske någon tycker att jag är snål, herre gud det var ju bara en smörgås...men vem är egentligen snål...i mina ögon är det den som tar av andra.

Utvärderingen säger att gruppen inte släpper in utomstående och om man inte tycker som gruppen så blir man mer el mindre utstött.

Den större delen av gruppen tycker att man skall sköta sitt jobb och låta andras mat och dyl vara om ingen annan överenskommelse är gjord, skall det vara så svårt...tydligen....och om man har en annan åsikt än gruppen så är man utstött, men gruppen då som lyfter problemen, har den fel? Skall man inte kunna lyfta problem som det här?? 

Skall man bara vara tyst och låta människor ta för sig av sånt de inte har rätt att göra, bara för att behålla lugnet och absolut inte ifrågasätta saker som är fel att göra.


Jag blev bara så irriterad när jag kom till jobbet igår och skulden för allt som händer landar på de i personalgruppen som vågat lyfta fram problemen.


Tjing!

Av Eva - 16 februari 2009 18:11

Igår när vi kom hem från Kalix så ringde min mamma och berättade att hon och pappa köpt en bil till mig! Helt fantastiskt! Så den dagen, som förhoppningsvis är snart på nån vecka när jag klarat mitt körkort så kan jag bara åka hem och hoppa in i min egen lilla renault clio, som Abbe tycker att vi skall döpa till Pelle svanslös :O) Jag tror själv hon kommer få gå under namnet "Pärlan". Tack igen mina helt underbara föräldrar, ni är ju otroliga! Nu vill jag helst ha körkortet igår :O)

Av Eva - 15 februari 2009 15:03

Visst är det roligt att vara borta, men det är så skönt att få komma hem...jag har kört till och från Kalix så det är ju bra. Vi har haft jätte mysigt, varit på långprommis och bara druckigt så mycket vin som är bra för hjärtat, hehe Annat orkade vi inte, för mycket friskluft gjorde oss trötta :O)

Barnen har varit kompisar tills en timme innan vi skulle hem, då tjafsade  Abbe och Melina som vanligt :)

Nästa gång vi kommer har vi bestämt att vi skall åka på badhuset i Kalix, det ser alla barn fram emot.

Nu skall jag surfa runt lite innan jag måste ta tag i alla måsten här hemma.


Tack familjen Widlund/Johansson för en mycket trevlig helg!

Pussa flickorna!

Av Eva - 13 februari 2009 09:46

För en del är detta nog en otursdag, men inte för oss :O) Fredag den 13:e för 23 år sedan och 2 månader så kom det in en Lillo i vårt liv, som under åren fått fler smeknamn, just nu går hon under AnnaKajja, mest Kajja men båda fungerar :O)

Denna helg tänker vi fara på lillsemester till Kalix Nyborg, så nu skall jag bara packa det sista och plocka ihop här. Moa och Henrik skall vara själva här, man får hoppas att det går bra, hehe skoja bara, det går nog bra.

Ha en underbar helg allesammans!


Av Eva - 11 februari 2009 16:47

Har varit och övningskört med pappa Ben igår och idag, igår till stallet och idag lite överallt :) Abbe ville inte följa med så han fick vara dräng hos moster, de har varit i tvättis och kokat palt. Han blir en riktig man :O)

Nu har vi fått i oss stuvade makaroner och köttbullar så man är mätt och belåten....kanske går man och hälsar på hos moster Lena en stund, hon har ringt idag och undrat var vi är när vi varit så osynliga..men när man jobbar natt så finns inte så mycket annan tid...

Ovido - Quiz & Flashcards