Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Eva - 8 februari 2009 17:20

Jag som hade tänkt få övningsköra lite idag, men det ville inte han som styr över vädrets makter. Det är så mycket snö överallt och det slutar inte komma ner från himlen och dessutom så finns det inte en enda traktor i skyte och detta har hållit på sen natten, helt otroligt!

Nu vill vi ju att snön skall börja avta och vårsolen skall visa sig lite smått bara för att vi skall få en hum av vad som väntar oss.....förhoppnigsvis, en skön vår och en underbar sommar :O) Det är iaf vad som står på önskelistan just  nu, inte högst upp men någon rad nedanför. Min högsta önskan är att körkortet skall bli klart inom snar framtid...oj vad mitt liv blir enklare då :O)

Nej nu till spisen, familjen skall få en så avanserad rätt som pyttipanna och ägg, hehe....men, men jobbar man natt så gör man, då vill man ha enkla lösningar.

Ha det gottigt!

Av Eva - 8 februari 2009 07:20

Det borde innebära att vardagen blir så mycket enklare.....men så är inte fallet i denna familj :( När han anlände hemmet på fredag em så blev två tjejer glada för stunden, sen satte sig Melina framför datorn och sa att hon inte hade tid med sin pappa :O) och Saga bänkade sig i sin mammas knä, Abbe hade inte ens lyft blicken från teven där han låg i soffan och inte ens ett Hej fick pappan. Abbe tar det hårt när pappa är borta, men vår vardag börjar fungera bättre nu när jag ändrat strategi med honom.

Abbe gråter då jag skall till jobbet och vill inte att jag skall fara och det gör ont i mamma hjärtat, min lille prins :)

Hur som helst så borde det praktiska fungera bättre här nu när han är hemma, att tvätten blir hängd, diskmaskinen fylld och barnens kläder upplockade från golvet i hallen, men det kan man glömma.....tyvärr det är bara att göra det när man kommer hem från sitt nattskift. Blä!

Han har själv jobbat natt veckan som varit och var ganska sur och tvär i telefon, så jag sa åt honom och fick till svar att jag skulle lyssna på mig själv då jag jobbat natt. Då blev jag förbaskad och sa, men du får iaf sova och slipper ta hand om tre små barn som skall till dagis, ha mat, rena kläder och sövas och du har dessutom inte en tonåring som har/haft det jobbigt.

Så det är väldigt skönt för mig att han jobbar borta, även om det är jobbigt för Abbe....så där blir jag ego, men jag orkar inte vara mamma till en vuxen man :O)

Ovido - Quiz & Flashcards