Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Eva - 25 februari 2009 14:45

Sent igår kom det upp en liten kille och sa att han längtar efter Alva, tårarna rann ner för kinden. Stackars killen, men om ni bara visst vad glad han blev idag då när Alva kom och hämtade honom på dagis :O) Pratade med min syster Lena som hade Håkan och tjejerna hos sig så jag passade på att fråga om jag fick låna  dem och gå och hämta mina små på dagis. Och det gick jätte bra, själv for han och handlade och barnen lekte ute en lång stund och sen inne tills Håkan kom. Nu har de farit och vi har fått en lagom stor Alva och Ebba dos. Nu klarar vi oss en stund :O)

Nu skall jag gå ner till min granne och rädda henne från mina marodörer, de sprang nämligen nyss ner till "moster" Lena Enanader!


Tjing

Av Eva - 25 februari 2009 09:52

Abbe har en jobbig period nu när man lämnar honom på dagis, han gråter nästan varje dag då jag går. Denna morgon började inte så bra eftersom han fick inte ha sina favvo jeans, de är tvunget in i tvättmaskinen! Abbe är nämligen en kille med bestämda åsikter om vad han har på sig i klädväg och hur håret ser ut :O) Vi plattar håret varje morgon med kam och vatten...hur skall de bli i tonåren :O) Han älskar skjorta och har gärna en slips till, sötungen där...så ni fårstår vilken katastrof när jeansen måste tvättas. Han har fått flera nya jeans och han har fått välja själv, men när vi kommer hem så fungerar de inte. Sist vi var på stan så valde han gröna jeans, jätte snygga, men tyvärr var de inte nog snäva :) I hans garderob så ligger det nu flera nya oanvända jeans som jag måste försöka få honom att använda. Visst kan man tycka att vadå han är 4 år det är väl ändå jag som mamma som bestämmer vad han skall ha på sig, men tänk själv om du kommer till jobbet i något som du absolut inte känner dig bekväm i, den känslan är inte bra. Jag skall nog ta mig in till staden och byta de gröna jeansen och se om jag hittar ett par lika som favvosarna :O Först skall jag läsa teori i en timme, sen far jag till staden för att hinna hämta de små tidigare idag. Vädret är ju otroligt och jag tänkte kanske hinna till min vän. Hon fyller år i morgon och det gör föresten min svärmor oxå....


Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards