Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Måndag kväll...

Av Eva - 17 november 2009 19:34

Barnen fikar kvällsmål och berättar Bellmanhistorier och skrattar, de är så knasiga. Skall duscha dem och lägga dem i säng, om två nätter fyller Abbe år och ni skall veta han räknar....Han skall ha sitt kalas på lördag och på söndag skall han till Anton som fyller 5 år.Vi saknar våran Anton, det skall bli kul att träffas två dagar i rad i helgen! Det skall bli kul att träffa alla som kommer, våra nära och kära. Det blir ju inte lika ofta nu när vi flyttat och det är ju trist. Men vi trivs så bra här och det kanske blir mer träffar när vintern är över.

Snart kommer vår lille Plupp oxå.....på torsdag är det 2 veckor till beräknad nedkomst....ofattbart! Tiden har gått fort, när vi fick besked om att Plupp bodde i Mias mage var allt så avlägset och nu står vi här.

Jag är ju som sagt långledig nu, till  nästa torsdag och som det ser ut min sista riktig långledighet. Det blir en ganska stor förändring, men jag ser det som en possitiv förändring för mig och barnen. Det som måste planeras om är allt jag kunnat göra själv på mina långledigheter, nu måste jag göra sånt på kvällen el på helgerna.

Nu skall jag göra barnen klar för att möta JohnBlund, sen skall vi läsa böcker som Melina lånat på bokbussen för första gången och får ta hem dem. Det tyckte hon var väldigt kul och stolt är hon över sitt eget lånekort.

Våran Moa jobbar som aldrig förr, det är roligt att hon har jobb och skönt för oss. :O) Hon kommer nog hem efterd den 15:e december och då är det julstök som gäller här i huset, lite bak och så, det skall bli så mysigt.

Och vi har en bebis denna jul, sjukt häftigt!

Nu hoppas jag bara att ALLA mina barn kommer hem, det skulle vara den allra bästa julklappen för mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 4 december 2012 19:18

Funderar starkt på att börja blogga igen....mest för att slippa alla snillen som spekulerar. Det händer mycket nu, även om en del saker inte verkar hända nått med...känner sån frustration, är arg och besviken på mycket. Men även glad åt andra sak...

Av Eva - 8 januari 2012 17:56

Ja då var det dags att även för Johanssons ungaskara att få göra  bort detta elände, Saga prinsessan först ut...hon är en riktigt söt prickikorv . Hon är pigg och leker, trots feber och det kliar inte än så mycket .... De andra två skrutthögarna ka...

Av Eva - 2 januari 2012 14:37

Ett nytt år, nya möjligheter, nya utmaningar, nya människor att möta   Såg i ett tidigare inlägg att jag skrev att jag mött en ny kärlek..det var iofs länge sedan och gick över lika fort som den startade...  Sommaren gick över i höst, lämnade ett...

Av Eva - 28 maj 2011 09:32

Idag är ingen vanlig dag...för idag är det vara med Ivan dag för mig och bus mostrana. Det skall bli otroligt mysigt, han är ju så underbar vår lille prins och det är ju inte mycket man fått låna honom   men han börjar bli stor nu så det kanske komme...

Av Eva - 21 maj 2011 09:41

Jag har verkligen blivit dålig på det här...har påbörjat flera inlägg men det blir aldrig avslutade   Har haft en vår med många händelser....upp och ner gångar som för många andra:) Mitt älskade barnbarn växer så det knakar och han är helt underb...

Ovido - Quiz & Flashcards