Alla inlägg den 12 november 2009

Av Eva - 12 november 2009 16:12

Ja det var vad jag skall jobba med och förflyttningen skulle ske den 14:e december. Så från då gäller inga helger, inga nätter, inga kvällar, inga röda dagar och semester julimånad. Det är väl det allra bästa, men om jag skulle välja själv skulle det kanske handla om en annan typ av kunder, har aldrig jobbat med det som väntar mig nu, men det kan bli bra. Men om jag hade fått välja helt själv hade jag varit kvar på Strandviken några år till, pluggat lite för att bredda min kompetens och sedan se vad som finns inom dagverksameter att jobba med. Men man får inte alltid välja sjäv, det jag lämnar nu har jag valt helt själv, inriktningen och arbetstiderna. Det är väl så att man känner sig som om någon stampat av sig på en. Jag kan fortfarande inte fatta att det får gå till på detta sätt som det gör nu för min arbetsgrupp. Jag blir så j-a förbannad! Men vad skall man göra.....jag tror att våra högre chefer dricker vin med varandra och håller varandra om ryggen, jag skulle vilja sätta deras tjänster i en låda och skaka om den ordentligt och låta dem dra lott om en ny plats. Men jag skulle givetvis sätta in en del tjänster som kanske inte är så attraktiva för dem så de verkligen får våndas och må dåligt.

Det som gäller nu är att göra sitt bästa utifrån den situation jag blivit satt i.

Av Eva - 12 november 2009 13:01

Vaknade för en timme sedan ungefär....min "omtänksamme" sambo var i full gång och använda skruvdragaren! När jag jobbat natt!! Jag frågade vad tusan han höll på med och sa att jag måste få sova mer, men det var redan förstört....livet är verkligen roligt. Tror han var less på att vara uppe ensam med våra troll....jag blev då massa less på honom! Nåja jag skall försöka lägga mig en stund till lite senare, men det brukar inte vara det lättaste med dessa små, spelar ingen roll att pappa varit borta i 2 veckor nog är det mamma som gäller. Igår när jag skulle lägga dem och sa att jag jobbar ju natt men pappa är hemma då sa lilla Saga " Pappa skall åka och jobba du skall vara hemma" Då hade pappa varit hemma i 2 timmar! De längtar efter honom då han är borta, men när han kommer hem så tycker de att han kan åka igen! Ja det är lite lustigt.....men han skulle kanske behöva visa att han saknat dem.

Av Eva - 12 november 2009 07:04

De tre små trollen fick en reaktion på vaccinet, de ligger just ju i soffan i feber och illamående. Melina har även ont i sin arm, så nu är det hemma till måndag. De får vara med sin pappa Ben, en annan skall ju jobba :O)

Väntar på att få höra från chefen vilken placering och när det är tänkt man skall skifta jobb. Måste ju ske i dagarna eftersom valen redan är gjorda.

Nu skall jag mata och vattna våran lilla bäbis kanin Emilia, hon är så bedårande söt! Ser ut som Stampe i bambi :O)

Nej mot Emilia var det! Sen sova!


Tjingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards