Alla inlägg den 18 november 2009

Av Eva - 18 november 2009 17:16

Nu skall barnen vara lediga till måndag, det kan dröja tills vi är långlediga igen. Jag börjar på mitt dagtidsjobb den 7:e december, det skall bli skönt att inte jobba natt. Ju mer jag tänker på det så känns det bättre och bättre...men att det blev så här var fel.

Jag har en helg kvar att jobba sen jobbar jag inga helger, ingen ob tid överhuvudtaget, kan det bli bättre??!!! Skrattande

Pappa Ben skall till Norge och jobba igen som det ser ut....hoppas att hans rotationer passar så han blir ledig julen.

I morgon kanske mormor och morfar dyker upp på kvällskvisten, gissa om tre små grisarna kommer att bli glada.

Jag vet inte om jag berättat det tidigare, men vi brukar läsa "Tre små grisarna" och då turas barnen om att vara de olika grisarna, sist vi läste så kom de på att Olle (Moas och Mickes vovve) var den stora stygga vargen Tungan ute

Igår tittade vi på bilder på hundar på datorn, då sa Saga " Mamma, jag vill inte ha en kanin, jag vill ha en valp, snälla mamma får jag en valp?" Hon är ju för söt, hehe.

Men vi har inte tid med en valp, ingen kommer att vara hemma här hela dagarna så det fungerar inte, kaninen klarar sig ju undertiden vi är på jobb och skola.

Våran lilla kanin är alldeles underbart söt och väldigt tam, ja hon är så tam så jag trodde hon höll på att dö för oss. Hon ligger och sträcker ut sig på golvet och myser gärna i famnen, hon är så sööööt. Jag vet jag borde fota henne så ni får se henne och det kommer en bild, jag lovar :O)

Nu skall jag skala potatis....koka sås, har en god skinkstek i ugnen, min vän Ate kommer snart på middag med sina små skrotungar.


Ovido - Quiz & Flashcards