Alla inlägg den 13 november 2009

Av Eva - 13 november 2009 16:54

När jag hade sovit klart och fått vakan ordentligt så styrde vi våra steg till vårt uppdrag. Det är att ta hand om Ates lilla zoo som hon har delvis i garaget och delvis på sin baksida. Zoot består utav en drös kaniner och en hel del marsvin, vi ser till att de får vatten, mat och hö undertiden som hon är på barndop i huvudstaden. Barnen tycker att det är jätte roligt och stannar gärna en liten stund extra hos marsvinen. Där går en önskelista på vilka de vill ha, hehe....trodde de, vi är ju bara djurskötare.

Tiden på kvällen går fort, men en stund i tevesoffan innan det är dax att styra sin lilla bil mot jobbet....snart slipper jag mina nätter, inte för att det varit min högsta önskan utan för att det är chefens högsta önskan att bli av med oss i arbetsgruppen, även om vi inte gjort något fel som de kan trycka på så vi skulle kunna förstå detta bättre.

Nu när detta har varit beslutat ett längre tag får jag höra rykten om att de finns de som blivit mobbade, det gör en riktigt arg för de är förtal anser jag. För om du är på ett jobb, men inte sköter dina arbetuppgifter utan gör privata saker större delen av tiden och glömmer bort det du är där för att göra så att det blir andra som måste gör det, du blir tillsagd ett X antal gånger, men ingenting hjälper, du kan ju inte påstå att du blir mobbad el?? El en annan som flytt sitt hem och heldre varit på jobbet julaftnar som vardagar trots att man har småbarn hemma, bara för att slippa vara hemma. Haft ett viktigt förtroende uppdrag på jobbet som hon sabbat själv och sen inte ens vill reda upp vad och hur det har hänt helt plötsligt är mobbad....dessa har dessutom slutit sig till varandra och det har varit jobbigt för andra att jobba med dem eftersom man knappt blivit tilltalad. Men de är självklart de som blivit mobbade, jag tror att detta med mobbrykten bottnar i att döja någon annat....jag önskar uppdrag granskning tar tag i detta. Det skulle vara bra för resterande gruppen som vågar driva detta till sin spets eftersom vi inte har något att dölja, allt få gärna komma fram för våran del :O) Därför får gärna media skriva om oss! Därför kan vi inte vara tysta.


Ovido - Quiz & Flashcards