Direktlänk till inlägg 24 februari 2009

Möte inför 6års...

Av Eva - 24 februari 2009 20:20

Idag har det varit möte på Munkan om vad som väntar oss till hösten OM vi väljer att gå där. Munkan låter väl helt okej i mina öron och en av förskolelärarna var man bekant med för hon har haft min äldsta för väldigt länge sedan. :O)

Men i slutet av mötet så kom Tuna och presenterade sig, allt som hände på Tuna när Mackan gick där blev ifrågasatt pga av all mediapublicering som de fick då. Tuna bortförklarade händelsen mer el mindre och menade att skriverierna var mer el mindre inte riktigt sanna. Nu valde jag att vara tyst, ville inte hänga ut mitt barn inför alla föräldrar och även för att det fortfarande är en känslig sak. Han blev illa behandlad, han och många fler elever och tuna förlorade många barn till friskolorna.

För mitt barn har det inneburit att han helt förlorat 6 an, han har inget gjort då och han har helt tappat motivationen till skolan. Nu är det lite mer än 1 år sedan vi bytte till friskola och nu börjar vi komma tillbaka, nu känner han lite glädje och nu fångar han upp och tar vara på all kunskap som de ger. Vi är inte helt där, men vi är på väldigt god väg och friskolan ser att han har förmåga att lära sig och det finns hopp om bra betyg när han slutar grundskolan.

Jag kommer inte att sätta nått barn på Tuna mer, deras presentation och deras svar på frågor om det som hände för 1½ år sedan gjorde mig bara säkrare av att det är ett bra val.


Nu skall jag få lite ordning här och alla små i säng....

Tjing...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 4 december 2012 19:18

Funderar starkt på att börja blogga igen....mest för att slippa alla snillen som spekulerar. Det händer mycket nu, även om en del saker inte verkar hända nått med...känner sån frustration, är arg och besviken på mycket. Men även glad åt andra sak...

Av Eva - 8 januari 2012 17:56

Ja då var det dags att även för Johanssons ungaskara att få göra  bort detta elände, Saga prinsessan först ut...hon är en riktigt söt prickikorv . Hon är pigg och leker, trots feber och det kliar inte än så mycket .... De andra två skrutthögarna ka...

Av Eva - 2 januari 2012 14:37

Ett nytt år, nya möjligheter, nya utmaningar, nya människor att möta   Såg i ett tidigare inlägg att jag skrev att jag mött en ny kärlek..det var iofs länge sedan och gick över lika fort som den startade...  Sommaren gick över i höst, lämnade ett...

Av Eva - 28 maj 2011 09:32

Idag är ingen vanlig dag...för idag är det vara med Ivan dag för mig och bus mostrana. Det skall bli otroligt mysigt, han är ju så underbar vår lille prins och det är ju inte mycket man fått låna honom   men han börjar bli stor nu så det kanske komme...

Av Eva - 21 maj 2011 09:41

Jag har verkligen blivit dålig på det här...har påbörjat flera inlägg men det blir aldrig avslutade   Har haft en vår med många händelser....upp och ner gångar som för många andra:) Mitt älskade barnbarn växer så det knakar och han är helt underb...

Ovido - Quiz & Flashcards