Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Snö, snö, snö

Av Eva - 23 februari 2009 06:56

Fy tusan vad snö, nu börjar man vara mätt och vill ogärna att det kommer mer. Man  längtar ju nu till dagarna med plusgrader och det börjar tina och solen värmer våra frusna själar. Underbart!

Här hemma är två av tre uppe, flickorna sitter och ser på barnteve, men Abbe min lille sjusovare blir nog svår att få upp idag. Han var vaken när jag gick igår till jobbet, ville inte sova, ville inte att jag skulle jobba och förklarade att han nog inte kan gå till dagis idag för han har nog ont i magen. Men det blir dagis, jag skall sova en stund, sen skall jag plugga teori...så jag har att göra, de små får vara ledig på fredag istället och så kommer ju pappa Ben hem då och kanske kommer Anita på besök. Melina sa att hon får stanna i tusen nätter, så jag hoppas att hon känner sig välkommen :O)

Nä nu lite frukost åt Melina, hon vill inte äta frukost på dagis för det är alltid havregrynsgröt och någon grötunge är hon verkligen inte numera.


Tjingeling

 
 
Ingen bild

Anita

23 februari 2009 10:43

Just nu känns det som om jag vill stanna i tusen nätter hos er...Vill inte va i skolan det är så jobbigt...Kramizar till trollungarna..
Har just tittat till min ekonomi och den ser ganska sliten ut..Urk, så vi får ta dom tusen nätterna en annan månad..Och vi kommer ses jag och trollungarna en annan gång här till våren...Och då är det varmare i luften och mer sol så då kan man göra en lite utflyckt och grilla korv och ha kul...

Kramiz Anita

 
Ingen bild

Eva

23 februari 2009 14:22

Ja självklart, det löser sig alltid och ungaskaran kommer upp till påsk, som det ser ut nu iaf. ha det bäst!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 4 december 2012 19:18

Funderar starkt på att börja blogga igen....mest för att slippa alla snillen som spekulerar. Det händer mycket nu, även om en del saker inte verkar hända nått med...känner sån frustration, är arg och besviken på mycket. Men även glad åt andra sak...

Av Eva - 8 januari 2012 17:56

Ja då var det dags att även för Johanssons ungaskara att få göra  bort detta elände, Saga prinsessan först ut...hon är en riktigt söt prickikorv . Hon är pigg och leker, trots feber och det kliar inte än så mycket .... De andra två skrutthögarna ka...

Av Eva - 2 januari 2012 14:37

Ett nytt år, nya möjligheter, nya utmaningar, nya människor att möta   Såg i ett tidigare inlägg att jag skrev att jag mött en ny kärlek..det var iofs länge sedan och gick över lika fort som den startade...  Sommaren gick över i höst, lämnade ett...

Av Eva - 28 maj 2011 09:32

Idag är ingen vanlig dag...för idag är det vara med Ivan dag för mig och bus mostrana. Det skall bli otroligt mysigt, han är ju så underbar vår lille prins och det är ju inte mycket man fått låna honom   men han börjar bli stor nu så det kanske komme...

Av Eva - 21 maj 2011 09:41

Jag har verkligen blivit dålig på det här...har påbörjat flera inlägg men det blir aldrig avslutade   Har haft en vår med många händelser....upp och ner gångar som för många andra:) Mitt älskade barnbarn växer så det knakar och han är helt underb...

Ovido - Quiz & Flashcards