Alla inlägg den 27 maj 2009

Av Eva - 27 maj 2009 14:21

Ja faktist känns det som om man får en aning panik....det ryktas om att våran arbetsgrupp skall splitras. Jag har svårt att se anledningen, faktist. Att man lyfter fram problem som uppstår kan väk knappast vara en anledning, ingen är ju ute efter att hänga ut någon, att någon skulle bli en syndabock utan vi är ute efter att få allt att fungera rätt och riktigt. Men så här i eftertanke så känns det som om man aldrig skulle ha lyft problemen, när man får veta hur arbetsgivaren tänker lösa detta.

Orolig blir jag för jag trivs jätte bra med mitt natt jobb, med mina arbetskamrater och tiderna när jag jobbar är helt fantastiska med tanke på  att jag har flera småbarn. Denna splitring förstör för vår familj oxå, eftersom min sambo jobbar borta mesta tiden, Moa flyttar (hon har varit min standin)ja givetvis har jag ju Elin som är ovärderlig! Men jag vill inte jobba dag/kväll, med mina nuvarande arbetstider får jag jobba med det jag vill jobba och plusset är att jag har jätte  mycket tid för mina barn.

Det kan inte bli bättre! Tills nu då....jag hoppas att det inte kommer att se och jag önskar att om det finns någon i vår arbetsgrupp som vill detta att den el de söker sig själva från arbetsgruppen.

Sen är det ju så att man vet vad man har men inte vad man får!

Jag tycker att jag har det bäst som det är nu. Så vill jag har det fortsättningsvis :O)


Så håll tummarna nu att facket kan hjälpa oss, för vi är övervägande som inte vill splittras.

Ovido - Quiz & Flashcards