Alla inlägg den 28 november 2008

Av Eva - 28 november 2008 21:06

Vi håller loppis i en lokal här var jag bor, jag har adrig förr stått och sålt på detta sätt, men måste säga att det är ganska roligt. Det som är lite unikt är att jag haft med mig mina trollungar hela tiden, visst har de varit busiga, precis så som barn är men på ett helt okej sätt. I morgon skall vi stå där hela dagen, vi gör ett uppehåll för kalas kl 14-16, men sen måste vi tbk för att plocka ihop allt vårt som blev kvar....våran moster Lena skall stå under den tiden och hålla kolla på våra grejer, hon är najs! :) Tack systeryster!!

Sen kommer vi att fortsätta lördagen med pepparkaksbak och lussebullebak, kanske vi får i oss lite glögg och myser allmänt på bara. Söndag har även den dagen sina planer, skyltsöndag som vi alla vet och så våran lille Olliver som redan fyller 1år, det är ju sjukt hur fort tiden går. För alla ni som inte vet så är jag en stolt (gammel)moster till honom. Nu sover nästan trollungarna, Saga skruttan har sovit änge, det är "bara" Abbe och Melina kvar nu då...å det är egentligen inte så bara :)

Sen skall jag faktist plocka fram lite mera barnkläder....det är sånt som tycks gå och jag blir gärna av med det.


Ha en trevlig fredag alla där ute!

Av Eva - 28 november 2008 07:19

Det har kommit en del snö, men de är dåliga på att ploga så man tar sig fram. Så när jag gått in till stan från jobbet i k 06 och det tog dubbelt så lång tid och jag såg att det var oplogat efter min gångbana hem så tog jag faktist bussen :) Men en 30 minuters promenad har jag iaf fått nu på morgonsidan, det är ju skönt. Jag tänkte att mina barn skall få äta frukost hemma, de somnade lite sent igår och vi har en lång dag framför oss så de små liven får sova en stund till. Mackan sover oxå, men jag skall väcka honom för frukost nu, Elin sover och jag vet inte riktigt när hon skall stiga upp till skolan, men jag litar på att hon sköter det själv :)

Nu skall jag göra varm choklad till min stora pojke, vi smider föresten planer för våren jag och min lille son. Vi tänkte få fara iväg själva till huvudstaden och få lite kvalitetstid med varandra. Jag känner att jag behöver det och han oxå. Dessa små trol som kommit efter honom tar ju ganska mycket utrymme så nu måste vi ta för oss bättre. Bara göra mamma och Mackan grejer, det skall bli roligt!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards