Alla inlägg den 25 november 2008

Av Eva - 25 november 2008 10:06

Vad jag blir lycklig när det är så här fint ute, några - grader, snö som faller lätt, vitt och ljust. Längtar till julen faktist, så jag skall ner i källaren och söka reda på lite adventsljus. Här hos oss så är det ju bara adventsljusen som kommer upp till advent, sen dagen el mera natten till den stora dopparedagen kommer det några helt underbara tomtenissar hit, när de små trollen sover och då hjälps vi åt att pynta, klä granar (barnen har små granar i sina rum som vi lägger julklappar under) pumlor och glitter lite överallt, snö på fönstrerna, här blir jätte, jätte fint. Sen får man smyga upp lite innan barnen, tända värmeljus här och där och bara njuta av när de stiger upp och man får se glädjem i deras ögon. Det finns inget bättre och jag behöver ingen annan julklapp än det, så jag hoppas alll mina tomtenissar som läser det här att ni kommer detta år oxå, för jag behöver er!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards