Alla inlägg den 24 november 2008

Av Eva - 24 november 2008 15:37

Idag fick jag ett lite små kul telefonsamtal, kan börja med att berätta att jag har hand om uthyrningen av våran kvarterslokal och sitter i den lokala styrelsen.

Detta hände idag;

Telefonen ringer.

Jag: " Hos Eva!"

Damen: " Hej jag tänkte bara få säga att fönstret i trapphuset har varit öppet hela natten och det blir så kallt inne i lägenheten."

Jag: " Då skall du inte ringa till mig, utan till Lulebo."

Damen: "Jaha, ja, vad har de för tele. nr då? och så måste jag bara få säga att det står en moped i trappen och det luktar illa!"

Jag: " Ja då säger du det oxå till Lulebo så hjälper de dig:"

Damen: " Ja, då ringer jag dem då."


Detta är ju lätt hänt när man är ett " offentligt" ansikte på området, det har även hänt att en kvinna frågat mig om det är jag som bestämmer här på området, för hon är missnöjd med tvättsugorna.Jag förklarade då att det är Lulebo som hon måste vända sig till, jag bestämmer ingenting. :)

Av Eva - 24 november 2008 10:31

Som alla säkert redan märkt så är det ett stormigt väder ute. Våran pappa som skulle lyfta mot huvudstaden kl 06, fick snällt vänta och lyfter förhoppningsvis nu 10.50 Inte för att det gjorde mig något, då slapp jag stressa med småtrollen till dagis i blåsten för att hinna till synq, utan de kunde vakna i lugn och ro, mysa framför teven och med sin pappa en stund till.

Mötet på synq gick bra, Mackan var med och skötte sig bra, nu har vi en gång kvar av våra 5 samtal, som man kan få utan en soc utredning. Vår kontakt på synq tror inte att vi behöver fler, hon tror att det hjälper med den struktur som vi fått hjälp att styra upp.

Egentligen är det ganska självklara saker, men mitt ex behöver höra det från någon annan, någon opartisk och jag ser att det börjar fungera, sakta men säkert. Kanske vi kommer vingla till ibland, men det känns att vi är på rätt väg. Det kommer att bli bra!

Jag älskar ju den här ungen, vill att allt skall gå bra för honom, men jag var så trött på att jobba i uppförsbacke med bromsen i, så att få hjälp utifrån var det enda som gälde.

Min Mackan är ju en ganska härlig kille och jag är övertygad om att det kommer att gå bra för honom, men jag vet oxå att vi måste fortsätta vara konsekventa och fortsätta med belöningssystemet.

Nu skall här pluggas teori, körning kl 13.00........Tjing

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards