Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Livet i Sävast

Av Eva - 18 januari 2010 20:06

Går sin gilla gång, vi trivs jätte bra, har liksom mer frhet här än i lägenheten i Luleå. Barnen trivs i skolan och på dagis, Melina har börjat skridskoskola och hon är jätte duktig! Skall försöka hitta en aktivitet till Abbe oxå, vore enkelt om han ville börja åka skridskor för då är det ju samtidigt som Melina.

Skall även undersöka om det finns möjlighet att de börjar simskola, men det har ju lite med tider att göra eftersom jag jobbar och pappa Ben inte är hemma jämt.

Annars så kan man ju köpa familjekort på badhuset i G-stad då de öppnar och träna dem själva på helgerna. Då kan ju även lillskruttet vara med och så småningom kanske Maria och Ivan....  

Moa trivs jätte bra i sin nya stad London, hon säger att en bra dag i London börjar 2 på dagen och slutar 4 på morgonen, då passar ju dygnsrytmen henne som en smäck   trots att vädret är en aning grått och trist.

Jag jobbar just nu på att jag och Mackan skall kunna ta oss över till henne, kollat priser och vi tar oss dit och hem för under 3000 kr båda två. Så helt omöjligt är det ju inte....möta våren där i april vore helt fantstiskt!

Med Mackan är det bättre än på länge, när han fick betygen före jul så fick han betyg i många fler ämnen än jag trodde och även ett vg, det är inte illa för en kille som missat så mycket av skolan under 6:an och delar av 7:an. Hans mamma var nöjd med hans resultat som bara verkar bli bättre, skam den ger sig....men visst har det kännts hopplöst ibland.

Min prins som jag inte får nämna här, har det iaf bra och jag ser honom oftare nu sen vi flyttade hit än vad jag gjorde i Luleå. Jag mår bra när han kommer hem med sin flickvän och deras hund.

Med våran lille Ivan blev det ju bra till slut, men visst har man varit orolig och rädd. Vår fina lilla prins som har helt underbara föräldrar! Han kan omöjligt få det bättre!

Ja man skulle kunna skriva hur mycket som helst om min stora helt underbara familj, mina föräldrar, mina syskon, syskonbarn....vänner som jag räknar till min "yttre" familj. Jag är så lyckligt lottat som får uppleva er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 4 december 2012 19:18

Funderar starkt på att börja blogga igen....mest för att slippa alla snillen som spekulerar. Det händer mycket nu, även om en del saker inte verkar hända nått med...känner sån frustration, är arg och besviken på mycket. Men även glad åt andra sak...

Av Eva - 8 januari 2012 17:56

Ja då var det dags att även för Johanssons ungaskara att få göra  bort detta elände, Saga prinsessan först ut...hon är en riktigt söt prickikorv . Hon är pigg och leker, trots feber och det kliar inte än så mycket .... De andra två skrutthögarna ka...

Av Eva - 2 januari 2012 14:37

Ett nytt år, nya möjligheter, nya utmaningar, nya människor att möta   Såg i ett tidigare inlägg att jag skrev att jag mött en ny kärlek..det var iofs länge sedan och gick över lika fort som den startade...  Sommaren gick över i höst, lämnade ett...

Av Eva - 28 maj 2011 09:32

Idag är ingen vanlig dag...för idag är det vara med Ivan dag för mig och bus mostrana. Det skall bli otroligt mysigt, han är ju så underbar vår lille prins och det är ju inte mycket man fått låna honom   men han börjar bli stor nu så det kanske komme...

Av Eva - 21 maj 2011 09:41

Jag har verkligen blivit dålig på det här...har påbörjat flera inlägg men det blir aldrig avslutade   Har haft en vår med många händelser....upp och ner gångar som för många andra:) Mitt älskade barnbarn växer så det knakar och han är helt underb...

Ovido - Quiz & Flashcards