Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Eva - 3 juni 2009 22:18

Vilken tur för mig att jag tar det lungt och tänker noga igenom alla steg med klänningen, annars skulle jag fått sprätta mycket, hehe och det skulle ju inte sebra ut i det tunna tyget :)

Min student skall ju inte ha en klassisk balklänning uan nått hon sett som Oscar De La Renta gjort :O) Detta innebär att vi har inget mönster, jag får rita upp själv efter en bild.....men det ser ut att bli bra...bara det duger åt henne...På fredag är den nog så gott som klar, spännande. Detta är inte det lättaste, men det verkar fungera iaf.

Nu skall jag lägga mig i soffan och sussa, jobb i morgon!


Och när klänningen är klar kommer det en bild, men ni kanske får vänta på en balbild, vi får se vad bäraren säger, den kanske skall vara hemlig tills.


Sov Gott, vakna torrt,,,händerna på täcket, Gud ser allt! 

Av Eva - 3 juni 2009 08:05

Ja så har man låtit hela natten, näsan rinner och ögonen kliar. Har ju varit väldigt bra under flera veckor nu, men säg den lycka som varar för evigt :O)

Springer i tvättis, att det är skönt och bekvämt att få allt torrt och undanvikt. Tvättstugan har blivit min nya kompis, hehe

Idag när trollen är på dagis så skall jag fortsätta med Moas klänning, det körde ihop sig lite igår så jag var tvungen att avbryta för att tänka (Jo jag vet där blev det lite skryt ) Men nu är det på väg åt rätt håll igen, det börjar ju bli lite brådis och det har ju inte tid att strula, balen är om en vecka och till skillnad från Askungen så har jag inte djuren till hjälp. Men en sak vet jag och det är att hon behöver inte leta sin prins där för han är hennes kavaljer och jag hoppas att de kommer att ha en förtrollad natt. Och om man skall tro väderprognoserna så kommer sommaren tbk på tisdag nästa vecka, men eftersom prognoserna verkar ligga en dag efter så blir det på onsdag och det är ju alldeles, alldeles UNDERBART!


Nu skall trollen få frulle, sen är det dagis!

Ovido - Quiz & Flashcards