Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Oj vad dålig uppdatering

Av Eva - 26 februari 2010 21:19

Här är det mest som vanligt....jobbar, lagar mat , myser med kidzen...nattar, tvättar och städar....

Nu har pappa Ben lämnat byggnaden för jobb, hur länge han blir borta är det ingen som vet. Då tar det alltid nån dag så där innan barnen är inställda på att han är på jobb, så vi har haft riktigt jobbiga dagar. Lite tårar när det är dags att sova...men ingen som vill prata i telefonen med honom när han ringer men det klart han måste straffas på nått sätt när han inte är hemma   


Jag är nu ganska inne i mitt nya jobb och trivs jätte bra! Jätte härliga människor jobbar på mitt jobb på alla avdelningar. Lite kämpingt för kroppen och tänket att jobba hela dagarna istället för nätter med långledighet. Men att vara ledig varje helg är mer än toppen!


Lite tråkiga saker händer runt oss just nu som är svåra att ta till sig, som känns overkliga och man vet inte var man skall ta vägen när tankarna kommer. Man sover dåligt och oroligt och man önskar man hade makt över att göra förändringar. Livet känns just nu fruktansvärt orättvist! Men ni skall veta att jag finns här, jag vet inte vad jag skall säga, jag kanske inte är till nån tröst, men man får skrika och gråta och vara ond till mig, jag kan ta det iaf. Finns alltid för er, ALLTID!


Och så en annan sak som heller inte var rolig, jag googlade och fann det jag sökte, men även nått jag annat, en vän för längesedan hade en länk till sin blogg. Den bloggen var jobbig och läsa, men lärorik för mig....man lyssnar alldeles för mycket på andra om saker oh ting som händer. Det växer sig så stort att det är det man tror är sant....lite läskigt faktist...Jag lider verkligen med den kvinnan och hoppas av hela mitt hjärta att hon finner vägen tillbaka till livet igen!


Vi vet inte vad livet bär med sig för oss, vilka öden vi måste stå framför... varför händer det hemska just oss..vi söker svar på allt som händer, men får inte alltid svar och en del får svar som de inte vill ha...


Man skall vara rädd om varandra och ta vara på dagen, de du älskar se till att de vet om det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 4 december 2012 19:18

Funderar starkt på att börja blogga igen....mest för att slippa alla snillen som spekulerar. Det händer mycket nu, även om en del saker inte verkar hända nått med...känner sån frustration, är arg och besviken på mycket. Men även glad åt andra sak...

Av Eva - 8 januari 2012 17:56

Ja då var det dags att även för Johanssons ungaskara att få göra  bort detta elände, Saga prinsessan först ut...hon är en riktigt söt prickikorv . Hon är pigg och leker, trots feber och det kliar inte än så mycket .... De andra två skrutthögarna ka...

Av Eva - 2 januari 2012 14:37

Ett nytt år, nya möjligheter, nya utmaningar, nya människor att möta   Såg i ett tidigare inlägg att jag skrev att jag mött en ny kärlek..det var iofs länge sedan och gick över lika fort som den startade...  Sommaren gick över i höst, lämnade ett...

Av Eva - 28 maj 2011 09:32

Idag är ingen vanlig dag...för idag är det vara med Ivan dag för mig och bus mostrana. Det skall bli otroligt mysigt, han är ju så underbar vår lille prins och det är ju inte mycket man fått låna honom   men han börjar bli stor nu så det kanske komme...

Av Eva - 21 maj 2011 09:41

Jag har verkligen blivit dålig på det här...har påbörjat flera inlägg men det blir aldrig avslutade   Har haft en vår med många händelser....upp och ner gångar som för många andra:) Mitt älskade barnbarn växer så det knakar och han är helt underb...

Ovido - Quiz & Flashcards